مصر به قطر هشدار داد

مصر به قطر هشدار داد
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 22:03

سخنگوی وزارت خارجه مصر هشدار داد که شکیبایی قاهره در قبال دخالت های قطر، به معنی تسامح و تساهل در قبال تجاوزات نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت خارجه مصر در برنامه تلویزیونی شبکه "آن.تی.وی" گفت: قطر به حکم آنکه کشوری عربی است، برادر ما محسوب می شود، اما اجازه نخواهد داشت به منافع ملی مصر زیان برساند و به خواست ملت مصر توهین کند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر، افزود: هویت عربی مشترکی که میان مصر و قطر وجود دارد، باعث می شود که ما در تعامل با این کشور، خویشتنداری کنیم و در همین چارچوب، نامه هایی به قطر فرستادیم تا سرنوشت روابط دو کشور را مشخص کنیم و موضع دولت این کشور را جویا شویم، زیرا اکثر کشورها طعم تلخ دخالت های قطر در امور داخلیشان و دروغ پردازی های شبکه الجزیره قطر را چشیده اند.

عبدالعاطی خاطر نشان کرد: قاهره پس از انقلاب 30 ژانویه، تعامل پایاپای را در برقراری روابط با کشورهای دیگر به ویژه قدرت های بزرگ در دستور کار قرار داده است. روابط مصر و آمریکا نیز به همین سبب دچار اختلال شد، زیرا مصر، پیش از این اصل تکیه بر کنشگر بین المللی را مدنظر داشت و به همین سبب آمریکا گمان می کرد با کمک هایی که به مصر می کند، می تواند این کشور را به وابسته ای در همه مواضع منطقه ای و بین المللی تبدیل کند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر، درباره اخراج سفیر ترکیه از قاهره نیز گفت: این اقدام مصر، واکنشی به ادامه توهین های ترکیه و موضع گیری در برابر خواست مردم کشورمان و بسیج کردن کشورهای غربی و اروپایی علیه مصر بود.

بدر عبدالعاطی در پایان از گسترش روابط مصر با روسیه در مرحله آتی خبر داد.

پس از خلع محمد مرسی از قدرت، قطر و ترکیه مواضع شدیدی علیه دولت موقت مصر اتخاذ کرده و همچنان از اخوان المسلمین حمایت می کنند. این سیاست ها باعث تنش در روابط دو طرف شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها