انتخاب نام شخصیت سال جهان از سوی مجله تایم

انتخاب نام شخصیت سال جهان از سوی مجله تایم
جمعه 8 آذر 1392 - 14:15

العالم - مجله آمریکایی تایم در پایگاه الکترونیکی خود فهرستی از نامزد ها برای "شخصیت سال 2013" منتشر کرد که در بین آنها نام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، کاربران اینترنتی با مراجعه به سایت تایم به افراد مورد نظر خود رای می دهند و این مجله به تناسب انتخاب مردم و با رای نهایی هیات سردبیری شخصیت سال را انتخاب خواهد کرد.

نام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، بشار اسد  رئیس جمهوری سوریه ، عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع مصر، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و ادوارد اسنودن افشا کننده اسرار جاسوسی آمریکا در این فهرست به چشم می خورد.

پاپ فرانسیس ، آنگلا مرکل  صدر اعظم آلمان ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و شی جیان پینگ رییس‌جمهوری چین، هم در کنار 42 شخصیت سیاسی ، فرهنگی و هنری نامزد شده برای انتخاب به عنوان شخصیت سال از سوی مجله تایم قرار دارند.

انتخاب شخصیت سال جهان از سال 1927 تاکنون ادامه دارد، در آن سال خلبان "چارلز لیندبرگ" برای نخستین بار به تنهایی از اقیانوس اطلس عبور کرد و به عنوان شخصیت همان سال انتخاب شد.

در طول سالهای مختلف شخصیت هایی همچون فرانکلین روزولت و ادولف هیتلر و جوزف استالین و جورج بوش و شخصیت "استفاده کننده از اینترنت" به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند.

در سال 2007 ولادیمیر پوتین به عنوان شخصیت سال انتخاب شد و در سال 2011 این لقب به یک "تظاهرات کننده" اعطا شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها