پیشنهاد آمریکا برای انهدام مواد شیمیایی سوریه

پیشنهاد آمریکا برای انهدام مواد شیمیایی سوریه
شنبه 9 آذر 1392 - 22:57

پس از مخالفت چند کشور با تخریب مواد شیمیایی بسیار خطرناک سوریه در خاک خود، آمریکا به سازمان منع سلاح شیمیایی پیشنهاد کرد که این مواد در یکی از کشتی های جنگی شناور این کشور منهدم شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان منع سلاح شیمیایی روز شنبه اعلام کرد : یک کشتی جنگی آمریکا خود را برای انهدام مواد شیمیایی بسیار خطرناک سوریه آماده می کند و بررسی ها برای انتخاب مکانی مناسب برای انهدام این مواد همچنان ادامه دارد.
مواد شیمیایی بسیار خطرناک سوریه نزدیک 500 تن است .
سازمان منع سلاح شیمیایی اعلام کرد که 35 شرکت آمادگی خود را برای انهدام مواد شیمیایی کم خطر سوریه اعلام کرده اند. مواد شیمیایی کم خطر سوریه حدود 800 تن است .
سازمان منع سلاح شیمیایی می خواهد انهدام مواد شیمیایی کم خطر را به چند شرکت تخصصی واگذار کند زیرا مواد شیمیایی کم خطر هر روز در مناطق مختلف جهان منهدم می شود . 
این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد : آمریکا طرح ارائه تکنولوژی انهدام مواد شیمیایی بسیار خطرناک سوریه و حمایت مالی از این عملیات را پیشنهاد کرده است .
این بیانیه حاکی است : مواد شیمیایی بسیار خطرناک سوریه با کمک دولت این کشور و تا آخرین روز سال میلادی کنونی منهدم خواهد شد. 
روزنامه دیلی تلگراف در شماره امروز خود نوشت که آمریکا و انگلیس انهدام مواد شیمیایی سوریه را به عهده خواهند گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها