تامین امنیت طرابلس به ارتش لبنان سپرده شد

تامین امنیت طرابلس به ارتش لبنان سپرده شد
دوشنبه 11 آذر 1392 - 23:00

العالم - دولت لبنان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مسوولیت کامل امنیت شهر آشوب زده و ساحلی طرابلس را به مدت 6 ماه به ارتش محول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امروز بعد از نشست امنیتی در مقر ریاست جمهوری به تلویزیون ال بی سی لبنان گفت:" با رییس جمهوری به توافق رسیدیم که ارتش برای 6 ماه بر طرابلس اشراف کامل داشته باشد".

دیشب درگیری ها با استفاده از سلاح های تیربار و خمپاره شدت گرفت؛ ولی از امروز صبح کاهش یافته و فقط تیراندازی های پراکنده صورت می گیرد که یک نفر در اثر این تیراندازی ها کشته شده است.

تعداد قربانیان درگیری ها میان مناطق باب التبانه و جبل محسن که از روز شنبه آغاز شده، به 12 کشته و دهها مجروح از جمله چندین نظامی رسیده است.

از شروع درگیری های اخیر در لبنان، میان طرفداران و مخالفان جنگ داخلی در سوریه، تا کنون 10 نفر از نیروهای دو طرف کشته شده اند.

درگیری ها بعد از آن شدت گرفت که یک ساختمان سه طبقه در جبل محسن در نزدیکی باب التبانه منفجر و ویران شد.

عبداللطیف صالح سخنگوی حزب عربی دموکرات که بارزترین حزب علویان لبنان به شمار می آید، افراد مسلح از باب التبانه را به ورود به جبل محسن و اقدام به بمب گذاری این ساختمان متهم کرد.

اغلب مدارس و موسسات تجاری طرابلس مخصوصا در نقاط نزدیک به مرز دو منطقه تعطیل شده اند و طرابلس که دومین شهر بزرگ لبنان و بزرگ ترین شهر شمال این کشور است، از زمان آغاز نا آرامی ها در سوریه از مارس 2011 تاکنون هر یک یا دوماه یک بار شاهد درگیری هایی از این نوع بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها