چگونه ارتش سوریه در غوطه شرقی پیروز شد

چگونه ارتش سوریه در غوطه شرقی پیروز شد
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 23:03

یک منبع آگاه با تاکید بر مشارکت دو تا پنج هزار تن از عناصر مسلح در حمله به منطقه الغوطه شرقی، از کشته شدن بیش از 500 تن از آنان خبر داد و تاکید کرد که آنها هیچ پیشرفتی در این حمله نداشتند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع آگاه در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر، گفت: بهره برداری از شرایط جوی مه گرفتگی که از 10 روز پیش از حمله آغاز شده بود، استفاده از عنصر غافلگیری، وجود شکافی در خط دفاعی منطقه دیر سلمان و خط آهن، به کارگیری شیوه موج های انسانی مهاجم در حمله و منسجم نبودن ارتش سوریه در لحظه حمله به غوطه، عواملی بود که عناصر مسلح با تکیه بر آن سعی کردند در حمله به الغوطه توفیق یابند. 
وی افزود: اما حمله بزرگ عناصر مسلح دفع شد و حتی نتوانستند به العتیبه برسند و مناطقی نظیر القاسمیه، البحاریه و دیرسلمان که عناصر مسلح توانسته بودند به آن ها برسند نیز، بازپس گرفته شد.
این منبع با تاکید بر این که در این حمله دستکم دو تا پنج هزار نفر از عناصر مسلح شرکت داشتند، خاطر نشان کرد که در روزهای اول درگیری 400 تن از این عناصر کشته شدند.
به گفته وی، پوشش سنگین آتش، در کنار مشارکت جنگنده های سوخوی جدیدی که تاکنون از آنها در جنگ سوریه استفاده نشده بود، از یک سو، پیوستن تیپ نخبگان از لشکر چهارم و همچنین نیروهای حزب الله و تیپ های عراقی به نیروهای ارتش سوریه، عامل درهم شکستن تک اولیه مهاجمان مسلح بود، به طوری که آنان با تجهیزات فردی در مناطق حمله تنها و منزوی شدند و به همین سبب زمینه نابودی تدریجی آنان فراهم شد.
به این ترتیب، جنگ التعیبه، الغوطه شرقی را از مرکز این استان که دوما است و جنوب سوریه را از اردن جدا کرد و طرح عربستان و اسراییل برای به دست آوردن حتی یک موفقیت کوچک در سوریه پیش از برگزاری نشست ژنو 2 راه به جایی نبرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها