ده ها زخمی در یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی

ده ها زخمی در یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی
جمعه 15 آذر 1392 - 16:09

در درگیری های شدید نمازگزاران فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی پس از اقامه نماز جمعه، ده ها فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نظامیان رژیم صهیونیستی با گاز اشک آور و نارنجک های صوتی به نمازگزاران فلسطینی در داخل مسجد الاقصی حمله کردند و در مقابل نمازگزاران فلسطینی نیز به سمت صهیونیست ها سنگ و کفش پرتاب کردند.

منابع مذکور تصریح کردند که نظامیان صهیونیست نمازگزاران فلسطینی را در مسجد قبلی محاصره کرده و به سمت آن ها گلوله های پلاستیکی، نارنجک های صوتی و گاز اشک آور شلیک می کنند که در نتیجه این اقدام وحشیانه، شماری از نمازگزاران زخمی شده و به منظور مداوا به مراکز درمانی مسجد الاقصی منتقل شده اند.

این درگیری ها به دنبال آن به وقوع پیوست که نمازگزاران فلسطینی تظاهراتی را علیه اقدامات و جنایت های شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست در محوطه های مسجد الاقصی برپا کردند و با دردست گرفتن پرچم های فلسطین، شعارهایی ملی را سردادند. به دنبال این اقدام، نظامیان رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به این مسجد یورش آورده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.
از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی درب اصلی مسجد الاقصی را بستند که در نتیجه این اقدام خیابان ها و کوچه های منتهی به این مسجد در قدس شاهد ازدحام شدید نماگزاران بود. درگیری ها میان نمازگزاران و نظامیان صهیونیست به تعدادی از خیابان های قدس نیز کشیده شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی در نتیجه اعتراضات و شعارهای نمازگزاران خشمگین وادار به عقب نشینی از این مسجد شدند.

این منابع تصریح کردند که دروازه های مسجد قبلی بازگشایی شد و نمازگزاران تحت محاصره توانستند از این مسجد خارج شوند. همچنین دیگر دروازه های مسجد الاقصی نیز به روی فلسطینیان گشوده شد.

لازم به ذکر است که در درگیری های امروز جمعه میان نمازگزاران فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی، ده ها نمازگزار فلسطینی زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده و به مراکز درمانی این مسجد انتقال داده شده اما کسی در این درگیری ها بازداشت نشده است.

پربیننده ترین خبرها