برقراری آرامش شکننده در طرابلس لبنان

برقراری آرامش شکننده در طرابلس لبنان
جمعه 15 آذر 1392 - 23:05

العالم - خبرنگار العالم در لبنان از برقراری آرامش شکننده در شهر طرابلس در شمال این کشور بعد از درگیری های دیروز(پنج شنبه) خبر داد.

"محمد غریب" خبرنگار العالم در لبنان، ساعتی پیش در گزارشی درباره وضعیت شهر طرابلس گفت: بعد از درگیری های مسلحانه دیروز(پنج شنبه) در شهر طرابلس، اکنون اوضاع این شهر نسبتاً آرام است اما برخی از روحانیون سلفی خواستار تظاهرات بعد از نمازجمعه در طرابلس برای مقابله با ارتش و جلوگیری از اجرای طرح های امنیتی آن بودند.

بر اساس این گزارش، روحانیون سلفی، همان کسانی بودند که دیروز با انجام تحرکاتی در برابر پایگاه ها و مراکز ارتش لبنان، تلاش کردند تا از تکمیل شدن طرح های ارتش این کشور برای برقراری امنیت و ثبات در شهر طرابلس جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار العالم، عناصر مسلح روز گذشته نتوانستند که عملیات ارتش و طرح های آن را برای بازگرداندن ثبات به شهر طرابلس متوقف کنند.

بنابر این گزارش، ارتش لبنان سعی در ایجاد امنیت و جلوگیری از درگیری دارند که احتمال می رود پیامدهای بسیار سنگینی را به دنبال داشته باشد؛ پیامدهایی که شاید کمتر از آنچه که طی چند سال گذشته میان ارتش و گروه های سلفی در داخل اردوگاه نهرالبارد روی داد، نباشد.

این گزارش می افزاید: ارتش لبنان امروز با مشکل گروه های سلفی تکفیری مواجه است، به ویژه آنکه اعضای این گروه ها بدون هیچ ترسی به سوی نیروهای ارتش لبنان شلیک می کنند.

خبرنگار العالم همچنین با بیان اینکه ارتش لبنان در روزهای اخیر با ماموریت دشواری روبرو است، افزود: نیروهای ارتش لبنان روز پنج شنبه وارد باب التبانه شدند و تعدادی از عناصر مسلح را بازداشت و برخی از مراکز وابسته به آنها را تعطیل کردند.

غریب همچنین به تحرکات تروریست ها برای جلوگیری از اجرای طرح های ارتش لبنان برای بازگرداندن امنیت و ثبات به شهر طرابلس اشاره کرد و گفت: تروریست ها می دانند درصورتی که ارتش طرح های خود را در طرابلس تکمیل کند و به تصمیمات مسئولان سیاسی عمل نماید، طرح های آنان برای نگاه داشتن این شهر تحت کنترل خود و اقدام به تحرکات دیگر ناکام خواهد ماند.

MKH-6-10:52

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها