صدر:کرکوک متعلق به عراق است نه کردها و عربها

صدر:کرکوک متعلق به عراق است نه کردها و عربها
شنبه 16 آذر 1392 - 19:57

العالم - سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق، روز شنبه با دعوت از دستگاههای دولتی برای حمایت از کرکوک تاکید کرد که کرکوک هرگز نه عرب نشین بوده و نه کردنشین، بلکه همیشه عراقی بوده و هست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدر در بیانیه ای که از دفترش صادر شد، خاطرنشان کرد: کرکوک شهری است که منابع طبیعی زیادی دارد و از این رو تروریسم سیاسی و امنیتی و طایفه ای بدون رحم و مروت به آن حمله کردند و این شهر همچنان از بودن در حاشیه و ظلم و تبعیض رنج می برد و صدای کمک خواهی اهالی آن از کشتار و تروریسم بلند است.

وی افزود: مسوولان نباید از این استان و به خصوص بعضی قسمت های آن غافل باشند و باید با تلاش دیپلماتیک و امنیتی یکپارچه و به دور از تمایلات قومی و مذهبی برای آن کار کنند.

مقتدا صدر تاکید کرد که کرکوک نه عربی است و نه کردی بلکه همیشه عراقی بوده و همگان باید برای پایان دادن به رنج ساکنان مظلومش احساس مسوولیت کنند وگرنه مسوول هر قطره خونی خواهند بود که روی خاک این استان جاری شود.

استان کرکوک واقع در 250 کیلومتری شمال بغداد از مناطق مورد اختلاف به شمار آمده و مدت هاست در آن اقدامات خشونت آمیز و تروریستی علیه شهروندان و نیروهای پلیس صورت می گیرد. علاوه بر این ها موارد قابل توجهی حادثه قتل در آن رخ می دهد که اغلب در اثر اختلافات شخصی و خانوادگی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها