دفاع قاطع رییس مجلس لبنان از سلاح مقاومت

دفاع قاطع رییس مجلس لبنان از سلاح مقاومت
سه شنبه 19 آذر 1392 - 12:25

رییس مجلس لبنان حمایت قاطع خود را از سلاح مقاومت اعلام و تاکید کرد که اگر مقاوت در لبنان وجود نداشت نیز باید تشکیل می شد زیرا مقاومت در توافقنامه طایف به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نبیه بری در اظهارات خود، درباره مقاومت که اذهان عده ای را به خود مشغول کرده است، به صراحت دیدگاهش را بیان کرد تا با هر گونه اشتباه و تصور نادرستی مقابله کند و بارها اعلام کرده است که اگر مقاومت وجود نداشت، باید تشکیل می شد.
رییس مجلس نمایندگان لبنان همچنین به مساله سلاح مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت یعنی فداکاری و ازخود گذشتگی. مردم جنوب لبنان که قبلاً تجربه تلخ آوارگیِ ناشی از تجاوزات رژیم اشغالگر اسراییل را چشیدند، بار دیگر به این رژیم اجازه آواره کردن خود را نخواهند داد. ما اجازه نخواهیم داد که تجارب تلخ گذشته تکرار شود . 
بری اعلام کرد: اگر مقاومت وجود نداشت، باید تشکیل و ایجاد می شد زیرا وجود مقاومت برای آزادسازی بقیه اراضی اشغالی و حفظ ثروت های نفتی و آبی از دستبرد و دست اندازی دشمن صهیونیستی غارتگر ضرورت دارد.
وی خطاب به مخالفان سلاح مقاومت خاطرنشان کرد: آیا شما به جای مقاومت گزینه ای دارید که این گزینه، مردم لبنان به خصوص ساکنان جنوب کشور را از تجاوزات اسراییل حفظ کند؟ آیا شما نمی بینید که برادران فلسطینی ما از مناطق خود رانده شدند و با کلیدهای منازل خود به لبنان آمدند و امید داشتند که روزی از روزها به فلسطین بازگردند ولی تاکنون در لبنان مانده اند و نمی توانند به مناطق سکونت خود بازگردند؟ شما باید تاریخ را خوب بخوانید!
بری افزود: مقاومت در توافقنامه طائف به رسمیت شناخته شده است و این توافقنامه به مساله مقاومت تصریح کرده است و تأکید می کند که مردم لبنان حق آزادسازی اراضی خود با هر وسیله ممکن را دارند. اگر مخالفان سلاح مقاومت معتقدند که مزارع شبعا و بلندی های کفرشوبا بخشی از خاک لبنان نیست، باید این اعتقاد را مصیبت بزرگ تلقی کرد. ما هرگز از ذره ای از خاک لبنان و قطره ای از آب و نفت این کشور چشم پوشی نخواهیم کرد .
وی که با روزنامه السفیر گفت وگو می کرد، بر مخالفت خود با استفاده از سلاح در درگیری های داخلی لبنان تاکید و خاطرنشان کرد: فرق زیادی بین سلاح مقاومت و سلاحی که برای درگیری های داخلی به کار می رود، وجود دارد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها