استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای ایران

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای ایران
سه شنبه 19 آذر 1392 - 21:03

العالم - امیر کویت امروز (سه شنبه) سخنان خود را در نشست شورای همکاری خلیج فارس با تاکید بر استقبال این شورا از توافق ژنو میان ایران و قدرتهای بزرگ آغاز کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر استقبال این شورا از توافق ژنو میان ایران و کشورهای 5+1 تاکید کرد تا در نهایت این توافق به توافقی دائمی بینجامد که شبح تنش را از منطقه دور کند.

وی افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از توافق مقدماتی ژنو درباره برنامه هسته ای ایران ابراز خرسندی کردند. کشورهای حوزه خلیج فارس امیدوارند که این توافق به ثمر برسد تا به توافقی دائمی بینجامد که منطقه را از هرگونه تنش دور نگه دارد.

در این نشست پادشاه عربستان و عمان و نخست وزیر امارات  مشارکت نکردند، در حالی که علاوه بر امیر کویت، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین حضور داشتند.

احمد جربا رییس ائتلاف مخالفان سوری نیز در مراسم افتتاحیه این نشست حاضر شد.

نشست دو روزه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس درحالی برگزار می شود که چنددستگیهایی میان اعضای این شورا درباره طرح اتحاد عربستان، موضعی که می بایست درقبال ایران پس از توافق هسته ای با قدرتهای بزرگ اتخاذ شود و نیز موضع شورا در قبال نشست ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه وجود دارد.

پادشاهی عمان روز شنبه با اعلام مخالفت با طرح اتحاد، تهدید کرده بود در صورت اعلام اتحاد، از شورای همکاری خلیج فارس خارج خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها