تصویری که طرفداران جبهه پولیساریو را خرسند کرد

تصویری که طرفداران جبهه پولیساریو را خرسند کرد
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:58

طرفداران جبهه جدایی طلب پولیساریو از انتشار عکس دست دادن رئیس این جبهه با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مراسم تشییع پیکر "نلسون ماندلا" بسیار خرسند به نظر می رسد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تریبون ها و پایگاه های اینترنتی وابسته به جبهه پولیساریو تصویر "محمد عبدالعزیز" و "باراک اوباما" در سکوی ورزشگاه سویتو در آفریقای جنوبی را به طور گسترده منتشر کردند. این تصویر رئیس جبهه پولیساریو و رئیس جمهور آمریکا را در یک صحنه درحالی که جلوی دوربین لبخند بر لب دارند، نشان داد. به نظر می رسد که این صحنه تصادفی روی داده باشد.
تریبون ها و پایگاه های اینترنتی جبهه پولیساریو در تلاش برای سیاسی کردن تصویر دست دادن محمد عبدالعزیز و اوباما برآمدند و آن را گواه روشنی بر روابط خوب دولت آمریکا و این جبهه دانستند.
این تریبون ها و پایگاه های اینترنتی جبهه پولیساریو ادعا کردند: اوباما با محمد عبدالعزیز درباره تحولات اخیر منطقه صحرا بحث و گفت وگو کرد. 

سایت اینترنتی "الصحراء الان" با انتشار این تصویر اعلام کرد: گپ و گفت وگو بین دوطرف غیررسمی بود.
دیری نپایید که "جنگ" بین کاربران مغربی و طرفداران جبهه پولیساریو در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفت وگو در اینترنت به راه افتاد و هریک دیدگاه سیاسی و برداشت تحلیلی خود از این تصویر را مطرح کرد.
کاربران طرفدار جبهه پولیساریو به این تصویر صرفا جنبه سیاسی دادند و نوشتند که این تصویر بیانگر توجه باراک اوباما به "جمهوری صحرا" است، و تلاش های این جبهه برای بیرون آمدن از یوغ "اشغالگری مغرب" را مدنظر قرار می دهد.
برخی دیگر کاربران طرفدار جبهه پولیساریو نیز گفتند که این تصویر شادمانی مغرب از نتایج سفر یک هفته پیش محمد ششم شاه این کشور به واشنگتن را از بین برد چرا که یک هفته پیش دولت آمریکا با صدور اعلامیه ای از پیشنهاد مغرب برای برقراری حکومت خودگردان در منطقه صحرا به عنوان یک راه حل منطقی و واقعی برای مناقشه حمایت کرده بود.
این کاربران افزودند که "یک دست دادن همه جار وجنجال رسانه ای و سیاسی ناشی از سفر شاه مغرب به آمریکا را نابود کرد".
اما کاربران طرفداران مغرب در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفت وگو در اینترنت دلایل جدایی طلبان را پوچ و ناچیز توصیف کردند و گفتند، که آنها به یک تصویر تصادفی اوباما با رهبر جبهه پولیساریو متوسل می شوند، تا براساس آن توهمات سیاسی و غیر واقعی خود را ارایه دهند؛ چرا که موضع آمریکا درقبال مناقشه صحرا روشن و قاطع است.
این کابران در تحلیل این عکس گفتند که این عکس کاملا تصادفی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها