واکنش کارگردان "پادشاه شن" به هتاکی شاهزاده سعودی

واکنش کارگردان
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 18:11

کارگردان فیلم "پادشاه شن" از پاسخ به هتاکی شاهزاده سعودی ضد فیلمش خودداری کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نجده انزور" کارگردان فیلم پادشاه شن، حاضر نشد به هتاکی های "طلال بن عبدالعزیز" شاهزاده سعودی واکنش نشان دهد و تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد: این فیلم ضد کسانی است که سوریه را ویران کردند.

وی تاکید کرد: "این فیلم هزینه گزافی دارد که سعودی ها از پرداخت آن عاجزند، هزینه این فیلم خون شهیدان سوری و ویرانی کشور و مهمات ارتشمان است."

کارگردان این فیلم، علت واکنش سراسیمه آل سعود به این فیلم را نگرانی از فاش شدن تاریخ آل سعود دانست و خاطر نشان کرد که این تاریخ، مدت هاست زیر سرپوش قداست پنهان نگه داشته شده است، اما اکنون پرده کنار رفته است و مردم حق دارند از واقعیت تاریخ اطلاع یابند.

"طلال بن عبدالعزیز" برادر پادشاه عربستان، به شدت از انزور به خاطر تولید فیلم درباره زندگی پدرش "ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن" آل سعود مؤسس نظام نوین عربستان در اوایل سده بیستم میلادی انتقاد و وی را مورد هجمه قرار داده بود.

فیلم "پادشاه شن" در جشنواره های سینمایی بین المللی و سینماهای امریکا، اروپا، آسیا و برخی از کشورهای اروپایی به نمایش درآمده است و "مارکو فوشی" ایتالیایی نقش ملک عبدالعزیز در دوران جوانی و "فابیو تستی" دیگر بازیگر هموطن وی نقش پادشاه اسبق عربستان در پیری را ایفا می کنند. همچنین بازیگرانی از انگلیس، ترکیه، لبنان و سوریه در آن بازی کرده اند.

26

 

پربیننده ترین خبرها