انتقاد شدید مفتی سوریه از آل سعود و اعراب حاشیه خلیج فارس

انتقاد شدید مفتی سوریه از آل سعود و اعراب حاشیه خلیج فارس
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 18:43

شیخ "احمد بدر الدین حسون" مفتی سوریه با انتقاد شدید از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفت: این کشورها فراموش کرده اند که فرهنگشان را از سوریه دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسون در یک نشست دانشگاهی گفت: سوریه توانسته است با بهره مندی از فداکاری ارتش، پایداری ملت و حکمت مسئولان کشور توانسته است با توطئه دشمنان علیه آن که 83 کشور در آن نقش دارند مقابله نماید.
خبرگزاری رسمی سوریه، "سانا" در این باره نوشت، بدرالدین حسون با تأکید بر مسئولیت آل سعود در ریخته شدن خون مردم سوریه، اظهار داشت: من از چند سال پیش وجود توطئه ها در لابه لای برخی فتواهای خطرناک را احساس می کردم.
مفتی سوریه تأکید کرد: در فرهنگ مردم سوریه، چیزی جز محبت، کرامت و عزت برای اعراب وجود ندارد. این در حالی است که در قاموس برخی "اعراب" چیزی جز "ذلت، خواری و ضعف" وجود ندارد.
شیخ حسون همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: سوریه امروز با دفاع از جهان عرب و جهان اسلام، تاریخ جدید خود را رقم می زند.
بدرالدین حسون خاندان آل سعود در عربستان را مسئول ریخته شدن خون شهروندان سوریه دانست و با انتقاد شدید از حمایت شبکه های تلویزیونی عربی از مخالفان دولت سوریه گفت که آنها فراموش کرده اند که فرهنگشان را از سوریه دریافت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها