گزارش خبرنگار العالم از عملیات پاکسازی "عدرا" در سوریه

شنبه 23 آذر 1392 - 15:09

دمشق (العالم)– ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده و سنگینی را برای پاکسازی شهرک کارگری مسکونی"عدرا" در ریف دمشق آغاز کرد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم در سوریه روز شنبه گزارش داد، در پی حمله عناصر گروه موسوم به "جبهه النصره" به شهر عدرا و ارتکاب جنایت علیه ساکنان این شهر، نیروهای ارتش عملیاتی را برای پاکسازی این شهر آغاز کردند.

وی افزود: پس از گردآوری دقیق اطلاعات و هدف قرار دادن برخی مواضع، نیروهای ارتش از صبح دیروز عملیات گسترده ای را به سوی شهر عدرا آغاز کردند.

عناصر گروهک جبهه النصره و گروهک موسوم به جیش الاسلام چهارشنبه گذشته با یورش به این شهر مرتکب جنایت هایی فاجعه بار ضد ساکنان آن شده بودند.
منابع آگاه نظامی سوریه روزگذشته از درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و تروریست های گروهک های "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" در داخل این شهر خبر دادند.

خبرها از به هلاکت رسیدن دهها نفر از تروریست ها و 3 نفر از فرماندهان آن ها در این درگیری ها حکایت دارد.
یک منبع نظامی دیگر با اشاره به ادامه عملیات ارتش در عدرا گفت: این شهرک کاملا به محاصره ارتش در آمده و بسیاری از تروریست ها که بیشتر تابعیت خارجی و عربی دارند، کشته شده اند.
شهر صنعتی عدرا که بیشتر ساکنان آن کارگر هستند، یکی از اندک راه های مواصلاتی به شهر دمشق است که تا پیش از این از صحنه جنگ و درگیری ها دور بود. در این شهر حدود صد هزار نفر ساکن هستند.

گسترش عملیات ارتش سوریه در دیر الزور

ارتش سوریه در دیر الزور نیز  عملیات خود را ضد گروه های مسلح در محله های الرشیدیه، البوسرایا و المطار القدیم گسترش داده است. به گفته منابع آگاه نظامی سوریه دهها تن از تروریست های غیر سوری در این درگیری ها کشته شده اند.
ارتش در دیر الزور همچنین تونل هایی را با طول 50 متر  و نیز یک اتاق عملیات گروه های مسلح را منهدم کرد.
به گزارش خبرنگار العالم در سوریه به دنبال موفقیت های ارتش در صحنه درگیری با گروه های تروریستی، برخی کشورهای عربی و غربی حمایت های خود را از این گروه ها با هدف تغییر شرایط به نفع آن ها افزایش داده اند؛ گروه های تروریستی هم در مقابل برای تامین هدف هایی که توان دستیابی به آن را در صحنه درگیری نداشته اند به ارعاب و قتل شهروندان عادی روی آورده اند.
MKH-13-22:40

پربیننده ترین خبرها