رژیم صهیونیستی 6هزار نفر از اهالی غزه را آواره کرد + فیلم

يکشنبه 24 آذر 1392 - 22:57

مسئولان غزه اعلام کردند پس از بارش شدید باران، رژیم صهیونیستی با باز کردن دریچه سدها در موازات مرز شرقی نوار غزه، باعث جاری شدن سیل، نفوذ سیلاب به منازل مسکونی و آوارگی 6 هزار شهروند فلسطینی شد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از غزه گزارش داد، مقام های فلسطینی در غزه خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی دریچه سدهای آبی به موازات مرز شرقی نوار غزه را گشوده است و این اقدام منجر به جاری شدن سیل و آوارگی بیشتر مردم غزه شده است؛ این درحالی است که مردم منطقه غزه این روزها با موج سرمای بی سابقه ای مواجه هستند.
"یاسر الشنطی" رییس کمیته دولتی امداد و نجات به شبکه خبری العالم گفت: بازشدن سدهای مزبور باعث افزایش مشکلات مردم شد، چون این حجم آب به راحتی جذب زمین نمی شود، لذا امیدواریم کاهش دما ادامه نداشته باشد تا بتوان آبهای جاری را مهار کرد.
مسئولان فلسطینی همچنین هشدار دادند، ادامه قطع برق، نبود سوخت و تجهیزات لازم برای توسعه شبکه آب، باعث بروز مشکلات انسانی به ویژه برای کودکان، زنان و افراد کهنسال خواهد شد که البته نشانه های آن آغاز شده است.
شهروندان فلسطینی در گفت وگو با العالم با اشاره به نبود پناهگاه، قطع برق و نایاب شدن مایحتاج ابتدایی برای ادامه حیات، از دولت فلسطین، امت عربی و اسلامی خواستند برای رفع رنجهای تحمیل شده بر آنان و پایان یافتن محاصره غزه اقدام کنند.    
صدها باب منزل مسکونی در صورت عدم تحرک جهانی برای رفع محاصره غزه و پایان دادن به اقدامهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی همراه با صدها هزار نفر از مردم غزه در معرض سرنوشتی مشابه قرار خواهند گرفت. 

پربیننده ترین خبرها