3 کشته در گروگانگیری شورای شهر تکریت عراق

3 کشته در گروگانگیری شورای شهر تکریت عراق
دوشنبه 25 آذر 1392 - 16:24

العالم - گروگانگیری در ساختمان شورای شهر تکریت روز دوشنبه با کشته شدن یکی از اعضای شورای شهر و دو مامور پلیس به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صباح نوری" سخنگوی واحد ضد تروریسم پلیس عراق گفت: نیروهای پلیس یک بمب گذار انتحاری را کشتند، اما 2 تن دیگر بمب های خود را منفجر کردند.

در این حادثه پلیس عراق توانست همه گروگان ها را آزاد کنند. اگرچه یکی از اعضای شورای شهر و 2 مامور پلیس کشته شدند، اما مشخص نیست که این افراد در ابتدای حمله افراد مسلح کشته شدند یا در هنگام دخالت ماموران ضد تروریسم دولت عراق.

شبه نظامیان با منفجر کردن یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل شورای شهر، وارد ساختمان شده و آن را به تصرف خود درآوردند.

امروز علاوه بر این حادثه در استان "صلاح الدین" حادثه ای دیگر روی داد و در شهر "بیجی" یک بمبگذار انتحاری به پاسگاه پلیس حمله کرد.

این حوادث در میان شدت یافتن میزان خشونت ها در عراق نشان دهنده قدرت شبه نظامیان در حمله به اهدافی است که به سختی محفاظت می شوند.

از ابتدای سال 2013 تاکنون 6450 نفر در خشونت های عراق کشته شدند که این آمار حد نصاب جدیدی از سال 2008 برجای گذاشته است. سال 2008 اوج خشونت های فرقه ای در عراق بود.

امروز همچنین حمله افراد مسلح به اتوبوسی در شهر "موصل" به کشته شدن 12 تن از جمه 6 زن منجر شد. علاوه بر این حملات، امروز چند حمله تروریستی به مناطق مختلف بغدادپایتخت عراق، دست کم 24 کشته و ده ها مجروح بر جا گذاشت.

این خشونت ها در حالی روی می دهد که شهر مقدس كربلا اكنون شاهد ورود زائران حسینی تا براي شرکت در مراسم زيارت اربعين حسيني است.

مسئولان عراقی بارها درخصوص دخالت طرفهای خارجی و حمایت از گروه‌های تروریستی، برای ناامن کردن کشور و به راه انداختن جنگهای طایفه‌ای هشدار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها