تروریست ها روابط ایران عراق را هدف گرفته اند

تروریست ها روابط ایران عراق را هدف گرفته اند
دوشنبه 25 آذر 1392 - 17:00

العالم- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گروه های مسلح وابسته به القاعده را به دست داشتن در حمله تروریستی به کارکنان ایرانی خط لوله گاز ایران و عراق متهم کرد و گفت: تروریست ها روابط دو کشور را هدف قرار داده اند

"حسن دانایی فر" روز دوشنبه درباره حمله به کارکنان ایرانی خط لوله گاز ایران و عراق گفت: دو روز پیش گروهی از ترویست ها که به عراق و سازندگی، توسعه و آبادانی آن ایمان ندارند و با توسعه روابط تهران و بغداد مخالفند، به تکنسین های ایرانی که سوار بر خودرو از محل کار به استراحت گاه خود باز می گشتند، حمله کرده و 15 تن را به شهادت رساندند.

در حمله جنایتکارانه ای که در آن 3 خودروی تکنسین های ایرانی در استان دیاله عراق هدف قرار گرفت، 25 ایرانی و عراقی شهید و زخمی شدند.

دانایی فر این مقوله را که منهدسان ایرانی به صرف ایرانی بودن هدف این جنایت قرار گرفته باشند، تکذیب کرد و گفت: این افراد در حال اجرای طرحی مشترک بین ایران و عراق بر مبنای توسعه روابط دو کشور و برای خدمت به همه عراقی ها، هدف حمله قرار گرفتند.

وی با بیان این که در روابط تجاری بین ایران و عراق، تفاوتی بین کُرد، سنی و شیعه نیست، بلکه هدف خدمت به همه عراقی هاست، گفت: تردیدی نیست که هدف از این اقدامات تروریستی کارشکنی در روابط بین ایران و عراق باشد.

سفیر ایران درعراق در ادامه به وجود حمایت امنیتی پلیس عراق از مهندسان و کارگران ایرانی اشاره کرد و گفت: با وجود این حمایت ها، ترویست ها از برخی خلاهای امنیتی استفاده کرده و مرتکب این جنایت شدند.

دانایی فر در پایان گفت: طرف عراقی تاکید کرده است که ضمن تقویت توان امنیتی خود در این زمنیه، عاملان این جنایت را به دام خواهد انداخت و مانع تکرار چنین حوادثی خواهد شد.

16-00:00

 

پربیننده ترین خبرها