آمریکا: جبهه اسلامی سوریه گروه تروریستی نیست؟

آمریکا: جبهه اسلامی سوریه گروه تروریستی نیست؟
سه شنبه 26 آذر 1392 - 08:13

دولت آمریکا در تازه ترین اقدام خود در راستای تداوم دخالت هایش در سوریه می گوید که گروه های مسلح تروریستی وابسته به گروه تازه تاسیس جبهه اسلامی به ریاست بندر بن سلطان را تروریستی نمی داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد تا به زودی نشستی را با سران این گروه که متشکل از جیش الاسلام، تیپ توحید، جنبش احرار شام و برخی دیگر از گروه های تندروی اسلامگرا هستند، نشستی را برگزار کند.

ماری هارف سخنگوی دولت آمریکا با اعتراف به این مساله گفته است، که روبرت فورد سفیر آمریکا در سوریه که در ترکیه به سر می برد به زودی با تیمی از این گروه تازه تاسیس دیدار می کند.

در همین حال گفته می شود که آمریکا قصد دارد با فرا خواندن سران این گروه ها به خصوص محمد عفش سرکرده گروهک تندرو و تروریستی احرار الشام که توسط سلفی های کویت حمایت مالی و تسلیحاتی می شود، از آنها بخواهد که نسبت به بازگردان تجهیزات آمریکایی که در مقر ارتش آزاد در گذرگاه باب الهوی غارت کرده اند، اقدام کند و راهی برای حضور آنها در نشست ژنو2 بیابد.

این تجهیزات که به خصوص در حوزه ارتباطات و دید در شب جزو پیشرفته ترین تجهیزات ساخت آمریکا بود، به سادگی در اختیار شبه نظامیان ترسوی ارتش آزاد قرار گرفت و آنها نیز این تجهیزات را در مقابل دلارهای قطری و کویتی به سادگی به تروریست های احرار الشام واگذار کردند.

آمریکا در حالی می گوید که جبهه الاسلامی را جزو گروه های تروریستی نمی داند که جریانی مانند احرار الشام که یکی از اعضای آن است، پیوندهای تنگاتنگی با القاعده دارد و در برخی موارد حتی از جبهه النصره و داعش نیز تندرو است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها