احتمال کمک گرفتن مصر از کارشناسان هسته‌‌ای ایران

احتمال کمک گرفتن مصر از کارشناسان هسته‌‌ای ایران
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 11:28

تحلیلگر امور سیاسی مصر سفر هیأت مصری به ایران را گام جدیدی در جهت برقراری روابط دو کشور دانست و گفت: روابط با ایران یکی از اولویت‌های مصر است و احتمال دارد قاهره در زمینه هسته‌ای نیز از کارشناسان ایرانی و روس درخواست کمک کند.

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح محمد"  تاکید کرد که هیأت دیپلماتیک مصر به ایران با توجه به قطع طولانی مدت رابطه دو کشور گام جدیدی در مسیر برقراری روابط مستحکم میان دو کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: «محمد مرسی» در دوران ریاست جمهوری خود به شیوه نادرستی سعی در برقراری روابط مجدد با ایران داشت اما در مدیریت این پرونده مهم با شکست مواجه شد.

 
 
 
عبدالفتاح گفت: روابط تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت ایران و مصر را به هم مرتبط می‌کند، اما اختلافات، سوء تفاهم‌ها و تبعیت از آمریکا در دوران حکومت «حسنی مبارک»، رئیس جمهوری اسبق مصر مانع برقراری رابطه به شکل طبیعی میان دو کشور شد.
وی خاطرنشان کرد: در آینده شاهد گشایش جدیدی در روابط میان طرفین مصری و ایرانی خواهیم بود. به ویژه اینکه اظهارات «عدلی منصور»، رئیس جمهوری موقت مصر مبنی بر استقبال از روابط قاهره و تهران در حالی صورت گرفت که «نبیل فهمی»، وزیر خارجه مصر برای از سرگیری گفت‌وگوهای مشترک با ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است.
عبدالفتاح ادامه داد: این بدان معناست که پرونده ایران در حال حاضر یکی از اولویت‌های مسئولان مصر به شمار می‌رود و احتمال دارد که قاهره در زمینه هسته‌ای نیز از کارشناسان ایرانی و روسی درخواست کمک کند.
این کارشناس امور سیاسی مصری تاکید کرد: برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور باید از هیئت ایرانی برای سفر به مصر دعوت کرد تا در زمینه دستیابی به دیدگاه‌های مشترک و آگاهی از دستاوردهای منطقه‌ای و بین المللی با هم تبادل نظر کنند.
وی افزود: این سفر پیام مهمی به تمام دنیا خواهد داد و خواهد گفت که مصر کشوری امن و قابل اعتماد است و روابط خارجی جدید آن پس از 30 ژوئیه شکل و سیستم جدیدی نسبت به دوره‌های پیش از آن یعنی دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک و «محمد مرسی»،‌ رئیس جمهوری سابق مصر به خود خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها