تعهد مهدی جمعه به اجرای نقشه راه احزاب تونس

تعهد مهدی جمعه به اجرای نقشه راه احزاب تونس
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 21:31

العالم - "مهدی جمعه" نامزد ریاست دولت مستقل تونس که قرار است این کشور را تا برگزاری انتخابات سراسری این کشور هدایت نماید، به اجرای نقشه راه مطرح شده از سوی سندیکاهای تونس برای برون رفت بحران سیاسی این کشور تعهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مهدی جمعه (51 ساله) وزیر صنایع دولت کنونی به رهبری حرکت النهضه الاسلامیه این موضوع را پس از ملاقات با "مصطفی بن جعفر" رییس مجلس موسسان (پارلمان) تونس بیان کرد.
 بحران تونس پس از ترور "محمد البراهمی" نماینده مجلس این کشور که از مخالفان دولت تونس بود، در 25 ژوئیه 2013 آغاز شد.
جمعه افزود: گفت وگوی ملی میان حرکت النهضه و مخالفان، در مسیر نقشه راه است که با یاری خدا به آن متعهد خواهیم ماند و تمام طرفها نیز به آن متعهد خواهند بود.
وی تاکید کرد: شایستگی و مستقل بودن معیار انتخاب اعضای دولت من خواهد بود.  
گفت وگوی مخالفان تونس با حرکت النهضه برای تشکیل دولت مستقل به منظور خارج ساختن این کشور از بحران سیاسی زیر نظر مرکز سندیکاهای تونس، سازمان صاحبان مشاغل (اتیکا)، انجمن وکلا و انجمن دفاع از حقوق بشر این کشور از 25 اکتبر 2013 آغاز شده است.
نقشه راه مبتنی بر استعفای دولت "علی العریض" از رهبران حرکت النهضه و جایگزین شدن دولت شایسته سالار به ریاست یک شخصیت ملی مستقل در تونس است.  
9 حزب تونسی از مجموع 19 حزب که حرکت النهضه جزو آن است، روز شنبه به نامزدی مهدی جمعه برای ریاست دولت مستقل در این کشور رای دادند.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها