تیپ پادشاهی انگلیس هم در سوریه تشکیل شد

تیپ پادشاهی انگلیس هم در سوریه تشکیل شد
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 22:47

شبکه اسکای نیوز روز چهارشنبه فاش کرد تروریست های انگلیسی زیادی در سوریه تحت لوای یک تیپ جدید درحال جنگیدن هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شبکه اظهار داشت ویدئوهایی به دستش رسیده که ثابت می کند دستگاه های امنیتی انگلیس تعداد به اصطلاح جهادی های انگلیسی در سوریه را کمتر از تعداد واقعی تخمین زده است و بسیاری از این تروریست ها در چارچوب لشکری به نام لشکر پادشاهی انگلیس می جنگند که وجود آن تاکنون فاش نشده بود.
اسکای نیوز افزود: تروریست های انگلیسی که مصاحبه های صریحی با آنان انجام شده خواستار افشا نشدن هویتشان بودند تا خانواده هایشان در انگلیس از گزند در امان بمانند.
این افراد فاش کردند صدها جوان انگلیسی در جنگ علیه دولت بشار اسد مشارکت دارند و هر ماه دست کم چهار تن از آنها کشته می شوند.
اسکای نیوز خاطرنشان کرد تروریست ها تاکید می کنند انگلیس هنوز بزرگ ترین منبع جمع آوری کمک برای تروریست های سوریه است و در این زمینه از عربستان و قطر و امارات سبقت گرفته است.
تروریست های انگلیسی اصرار دارند که وابسته به القاعده نیستند و قصد حمله به نقاط مهم انگلیس یا به راه انداختن جنگ در خاک آن کشور را ندارند.
یکی از آنها به نام مصطفی گفت: من عضو القاعده نیستم و هرگز نبودم و تروریست هم نیستم. امیدوارم مردم به خیرخواهی و محبتی که نسبت به سایرین در قلب ما هست توجه کنند و بدانند که برای کمک به مردم به جنگ آمده ایم اما چون بعضی ها از اطلاق نام تروریست به ما نفع می برند؛ هویت واقعی خود را فاش نمی کنیم.
اسکای نیوز گفت: تروریست های لشکر پادشاهی انگلیس در قله کوهی در شمال شرق سوریه می جنگند و بسیار تندرو هستند. به عربی صحبت نمی کنند و به دنبال بهترین مهمات برای جنگیدن هستند. آنها اذعان دارند که تعدادشان هرروز درحال افزایش است و شبکه های ارتباط اجتماعی در ساماندهی اعزامشان به سوریه نقش دارند و نیز می دانند که ممکن است عمرشان کوتاه باشد و دیگر خانواده های خود را نبینند.
اسکای نیوز به نقل از یکی از فرماندهان ارتش پادشاهی انگلیس گفت: وقتی می بینیم چه جنایاتی در سوریه اتفاق می افتد و تصاویر آن هم منتشر می شود به عنوان یک انسان احساس وظیفه می کنیم که از مردم بی گناه دفاع کنیم، دین ما هم به ما حکم کرده که به برادران بی دفاع خود کمک کنیم!!!
یک منبع از وزارت خارجه بریتانیا نیز به اسکای نیوز گفت سوریه مقصد شماره یک همه جهادی های دنیا شده و هزاران جنگجوی خارجی از جمله تعداد قابل توجهی از اروپایی ها برای کسب تجربه جنگ و برقراری تماس با گروه های تندرو در سوریه به سر می برند.
وی افزود بعضی از مردم که از انگلیس به سوریه سفر می کنند هنگام بازگشت به کشورشان یک تهدید امنیتی به شمار می آیند و گروه های وابسته به القاعده مانند داعش و جبهه النصره که در مناطق وسیعی خارج از سیطره دولت دمشق به اقدامات مسلحانه دست می زنند، موجب نگرانی هستند.
وی افزود: طبق اطلاعات ما دست کم 200 تبعه انگلیس به سوریه رفته اند اما تعداد واقعی بدون شک بسیار بیش از اینهاست.
منبع مزبور اظهار داشت وزارت خارجه انگلیس پلیس و دستگاه امنیتی را به شناسایی تهدیدهای احتمالی و بازداشت افرادی که مظنون به دست داشتن در فعالیت های تروریستی در خارج از کشورند ملزم کرده و تأکید کرده است که گذرنامه شهروندان انگلیسی که قصد سفر به سوریه برای مشارکت در جنگ را دارند، باطل خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها