فورد: جبهه اسلامی حاضر به دیدار با من نشد

فورد: جبهه اسلامی حاضر به دیدار با من نشد
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 22:57

العالم- سفیر آمریکا در سوریه گفت که آمریکا قصد دارد با ستاد ارتش آزاد همکاری کند و رایزنی ها برای ارسال کمک های جایگزین برای این گروه شروع شده است، این در حالی است که وی گزارش داد که جبهه اسلامی سوریه، حاضر به دیدار با وی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فورد" سفیر آمریکا در سوریه در کنفرانس مطبوعاتی که در ترکیه برگزار شده بود، ادعا کرد: آمریکا نمی داند که چه کسانی بر انبارهای ستاد ارتش آزاد در "باب الهوی" تسلط یافته و حتی این عملیات را چه کسانی اجرا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که این انبارها حاوی کمک های آمریکایی ها به ارتش آزاد سوریه بوده ولی فورد هیچگونه اشاره ای به نوع سلاح های موجود در این انبارها و این که این سلاح ها و کمک ها تاکنون به چه میزان موجب قتل عام مردم سوریه شده است، نکرد. 
سفیر آمریکا در سوریه با اشاره به این که ائتلاف ملی سوریه مسوول مذاکره با گروه های سیاسی درباره کنفرانس ژنو 2 است، گفت: گروه موسوم به جبهه اسلامی سوریه (که به تازگی و با هدایت دستگاه اطلاعاتی عربستان اعلام موجودیت کرده) بدون ذکر دلیل از دیدار با وی خودداری کرده است.

گفتنی است گروهک مسلح احرار الشام وابسته به سلفی های کویت، با هماهنگی سازمان اطلاعات قطر هفته گذشته مقر ارتش آزاد در گذرگاه باب الهوی را مورد حمله قرار دادند و چندین تن تجهیزات پیشرفته آمریکایی که شامل دوربین های دید در شب، جلیقه های ضدگلوله، سیستم های ارتباطی و برخی اقلام دیگر مانند لباس رزمی و تجهیزات انفرادی بود را غارت کردند و سلیم ادریس فرمانده این ارتش را ناچار به فرار به دوحه کردند.
فورد با چشم پوشی از پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور علیه تروریست ها و این که موضع "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه هیچگونه تغییری نکرده است، مدعی شد: اسد مشروعیت خود را در سوریه از دست داده و در هیات حاکمه ای که در نشست ژنو 2 با آن موافقت خواهد کرد، جایی نخواهد داشت زیرا دولت فعلی سوریه مدت زیادی است که فاقد مشروعیت است.
سفیر آمریکا در سوریه که بیش از 2 سال می باشد در سوریه حضور ندارد، ضمن رد شایعاتی درباره رایزنی برای سپردن فرماندهی ارتش و نیروهای امنیتی سوریه به علویان پس از کناره گیری اسد، گفت: هیچ تماسی با دولت دمشق نداریم.

فورد که از مخالفان سرسخت نظام سوریه است و اطلاعات اشتباه او باعث شد تا واشنگتن دچار خطای محاسباتی شود، به باور بسیاری از کارشناسان پس از ژنو 2 از کار برکنار خواهد شد چرا که باعث آبرو ریزی برای سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا شده است.
در همین حال "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این در جواب سوالی درباره گزارش نشست میان مقامات آمریکایی و نمایندگان جبهه باصطلاح اسلامی در ترکیه گفته بود که در حال حاضر جزئیات این نشست ها مشخص نیست اما احتمال نشست با جبهه اسلامی را بعید نمی دانیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها