شکست آمریکا در به نتیجه رساندن مذاکرات سازش

شکست آمریکا در به نتیجه رساندن مذاکرات سازش
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 09:36

العالم - مذاکره کننده ارشد فلسطینی گفت، نمی توان تا ماه آوریل به توافقی در مذاکرات صلح با اسرائیل رسید اما امکان توافق اولیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی در گفتگوهای سازش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد:توافق نهایی صلح در زمان 9 ماهه ای که جان کری ترسیم کرده بود، محقق نخواهد شد، اما می توان به توافق اولیه در چارچوب مذاکرات رسید. در این صورت مذاکرات بین 6 تا 12 ماه  ادامه خواهد داشت.

29 آوریل پایان ضرب الاجل 9 ماهه جان کری وزیر خارجه آمریکا برای توافق در مذاکرات سازش است.

عریقات تاکید کرد، موفقیت مذاکرات تنها به همکاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بستگی دارد.

مذاکره کننده فلسطینی در جمع خبرنگاران افزود: سال 2013، سال احیای مذاکرات بود و جان کری وزیر خارجه آمریکا چند بار به فلسطین آمد و در پایتخت های خارجی مانند لندن و ریاض با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان ملاقات کرد.

وی درباره وضعیت کنونی فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی صدها باب خانه فلسطینی ها را منهدم کرد و بیش از 5 هزار واحد مسکونی برای یهودیان در اراضی اشغالی ساخت. خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین 40 درصد افزایش یافته است، به مسجدالاقصی حمله و اراضی فلسطینیان مصادره شده است.

صائب عریقات گفت: وضعیت نژادپرستی در فلسطین از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی هم بدتر است.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی تصریح کرد: سه راه حل وجود دارد، اول تشکیل دو "کشور" در مرزهای سال 1967، دوم تشکیل یک "کشور" که در واقع چنین است و تنها باید رژیم صهیونیستی آن را علنی اعلام کند و سوم آپارتاید که در آن خیابان ها و جاده های کرانه باختری تقسیم شود و البته آنچه اکنون جریان دارد بدتر از اوضاعی است که در آفریقای جنوبی بود.

عریقات با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی باید میان شهرک سازی و صلح یکی را انتخاب کند، گفت: اخبار منتشره درباره پیشنهاد جان کری به منظور استقرار نظامیان اسرائیلی در "غور اردن" نادرست بوده و ساخته پرداخته ذهن خبرنگاران است.

پربیننده ترین خبرها