روایت نجات یافتگان از چهارشنبه سیاه در عدرا+ ویدئو

جمعه 29 آذر 1392 - 10:19

دمشق (العالم) شماری از شهروندان سوری نجات یافته از کشتار گروههای مسلح در شهر "عدرا" در حومه دمشق، با تعریف چگونگی فرار از دست گروههای مذکور، اعلام کردند که گروههای تکفیری بسیاری از خانواده ها را به صورت جمعی اعدام کردند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، بازماندگان کشتار عدرا، از روز وقوع آن به "چهارشنبه سیاه" یاد می کنند و معتقدند که فاصله میان مرگ و زندگی، چیزی جز چند لحظه کوتاه نبود.
در این کشتار شمار زیادی از افراد بی گناه به صورت جمعی و به صورت کاملا ناگهانی توسط گروههای مسلح تکفیری اعدام شدند، و نجات یافتگان از کشتار بی رحمانه ای می پرسند. آنها این سئوال را مطرح می کنند که عاملان این کشتار و حامیانشان چگونه می توانند سربریدن افراد بی گناه اعم از زن، کودک و پیرمرد را توجیه کنند؟
یکی از نجات یافتگان از این کشتار بی رحمانه به خبرنگار العالم گفت: یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت که مادر و خواهرانم را به سرعت از طریق جاده "القطیفه" از شهر خارج کنم. از او پرسیدم: چه اتفاقی افتاده است؟ پاسخ داد: تروریست ها در شهر هستند.  من در ابتدا گمان می کردم که افراد مذکور از نیروهای مسلح نظام سوریه هستند. زیرا هیچ کدام از آنها ریش بلند نداشتند. بلکه فقط سربندهایی به سرشان بسته بودند. اما ناگهان فریاد زدند: "ای سگ ها! ما آمدیم."
این شهروند سوری می افزاید: به همین دلیل تصمیم به فرار گرفتیم و به همراه فرزندان و خانواده ام به سرعت از آنجا دور شدیم. نمی دانستم کجا می رویم. بلکه فقط می خواستیم از آنجا دور شویم. زیرا بر این باور بودیم که مرگ بر اثر شلیک گلوله راحت تر از تکه تکه شدن و ذبح شدن به دست تروریست هااست.
یک نجات یافته دیگر از این اقدام تروریستی خاطرنشان می کند: زمانی که خطر را احساس کردم دو گزینه در مقابلم قرار داشت: یا اینکه تسلیم شوم و با تمام وجود فرهنگ این درنگان گرگ صفت را احساس کنم تا به همراه خانواده ام به دست این تروریست های خونخوار کشته شوم یا اینکه تصمیم به فرار از این شهر بگیرم. از این رو به تردیدها پایان داده و تصمیم به خروج از عدرا گرفتم و به لطف پروردگار توانستم به همراه خانواده از زیر باران گلوله ها و درگیری ها نجات پیدا کنم.
"سرش را بریدند!" این پاسخی بود که دوستان "علاء" شهروند سوری، پس از نجات از این کشتار به همراه خانواده شان، از آن طرف خط از گوشی همراه وی دریافت کردند.
یکی از دوستان علاء در این باره گفت: به تلفن دوستمان (علاء) زنگ می زنیم. فردی با زبان عربی فصیح به ما جواب می دهد: "سرش را از تن جدا کردیم." سپس گوشی را قطع می کند.
نانوایی شهر عدرا که روزی تأمین کننده نان مورد نیاز شهروندان بود، در آن روز سیاه شاهد یک جنایت هولناک بود. زیرا تروریست ها، فقط به دلیل مقاومت کارگران، آنها را زنده زنده به داخل تنور انداختند.
داستان عدرا هنوز پایان نیافته است و این فقط اظهارات کسانی است که از این جنایت، جان به در برده اند. اما فقط خداوند می داند چه سرنوشیتی در انتظار هزاران شهروند غیرنظامی است که هنوز در آنجا به سر می برند.
MKH-20-08:40

پربیننده ترین خبرها