فقط در عربستان: وقتی مفتی حکم شرعی را تغییر می‌دهد !

فقط در عربستان: وقتی مفتی حکم شرعی را تغییر می‌دهد !
يکشنبه 1 دی 1392 - 15:25

معاون اتحادیه علمای سرزمین شام و امام جماعت مسجد «الوسیم» فتواهای مفتی کل عربستان را با موازین و دیدگاه شرعی همه مذاهب و فرقه‌های اسلامی سنی و شیعه دارای در تناقض دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ «عبدالله محمد کتمتو»  اظهار داشت که در تمام مکاتب اسلام هرگونه عملیات انتحاری حرام است، به جز عملیات استشهادی علیه دشمن اشغالگر یا دشمنی که باعث فساد در زمین می‌شود.
وی با طرح این سوال که حکم شرعی چگونه می‌تواند دشمن را تغییر دهد؟ و چگونه فتوا بر مبنای دشمن جدید صادر می‌شود؟ خاطر نشان کرد: احکام شرعی مبتنی بر اصول، قواعد و استدلال‌های مشخصی است که نمی‌توان آن را متناسب با منافع جدید تغییر داد.

شیخ کتمتو خاطرنشان کرد: عربستان که در گذشته در زمینه مبارزه با دشمن صهیونیستی مخالف عملیات استشهادی بود، امروز با تغییر حکم شرعی اسلام عناصر انتحاری را به سوریه اعزام می‌کند و جنگ و کشتار در سوریه از طریق عملیات انتحاری را که در آن انسان های بی‌گناه به شهادت می‌رسند، مباح می‌شمارد.
کتمتو تاکید کرد: سوریه علی رغم شرایطی که با آن مواجه بود، مبارزه با این تفکر را شروع کرد و در کنفرانسی که در هتل «الداما روز» دمشق در مورد اندیشه‌ها و افکار تکفیری برگزار شده بود، بر مقابله با این تفکر و اندیشه در کل جهان و نه فقط سرزمین شام یا جهان عرب و حفظ جان انسان‌های بی‌گناه تاکید کرد.
به رغم حمایت آشکار عربستان سعودی از گروه‌های تروریستی، «عبد العزیز بن عبد الله آل الشیخ»، مفتی عربستان سعودی در زمینه صدور فتواهایی در محکومیت حملات انتحاری که به ادعای مفتی عربستان جنایت بزرگی به شمار می‌رود، دریغ نمی‌کند.
با این حال اظهارات اخیر مفتی کل عربستان تنها در چارچوب تبلیغات رسانه‌ای برای رژیم حاکم در ریاض که اساس آن مبتنی بر حمایت از گروه‌های تروریستی به عنوان وسیله‌ای برای حفظ حاکمیت و سلطه بر ثروت‌ها و امکانات شبه جزیره عربستان به نفع خود و متحدانش است، صورت می‌گیرد.
حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی در واقعیت و حمله به آن در رسانه‌ها از زمان تاسیس سازمان تروریستی القاعده در افغانستان متوقف نشده است، زمانی که رژیم آل سعود حمایت خود را به عنوان پدر قانونی گروه «اسامه بن لادن» که از خانواده‌های بزرگ خاندان حاکم در عربستان بود، شروع کرد و ریاض با همکاری متحد خود واشنگتن این گروه را برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی سابق در آن زمان و استفاده از دین به عنوان سلاحی علیه شوروی ابداع کرد و مورد استفاده قرار داد.
امروز عربستان بزرگترین استفاده کننده از جنگ میان تمام گروه‌های وابسته به القاعده که در مناطق مختلف از افغانستان و پاکستان –  القاعده قوی‌ترین طرف در این کشور است و در حالی که پاکستان انتظار دارد، نیروهای آمریکای از آن عقب نشینی کنند - گرفته تا عراق و سوریه به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد که استقرار سازمان القاعده در کشورهای فوق الذکر بیشتر برای تحقق منافع عربستان سعودی به عنوان دشمن سوریه و عراق باشد که متحد ایران به شمار می‌روند.
به نظر می‌رسد که رژیم آل سعود امروز با تاریخ طولانی‌اش در زمینه ائتلاف با شیطان برای تحقق اهداف مبتنی بر غرایز خود و حفظ قدرت، مال و سلطه بر ثروت‌های هنگفت اراضی نجد از زمان تاسیس آن به دست «عبدالعزیز آل سعود» پافشاری می‌کند.
اگرچه عربستان سعودی در ظاهر عملیات‌ انتحاری و عاملان آنها را محکوم می‌کند، اما در خفا از جمله حامیان عناصر انتحاری و پرورش دهندگان آنها تلقی می‌شود.
گروه‌های تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام»، «جبهه النصره»، «ارتش اسلام»، «سپاه محمد»، «زیاد الجراح» و سایر گروه‌های سلفی جهادی وابسته به سازمان القاعده که در سوریه، عراق، افغانستان و لبنان فعالیت می‌کنند، تقریبا هر روز دست به حملات انتحاری زده و باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر می‌شوند.
این گروه‌های تروریستی مسلح اعلام وابستگی به رژیم آل سعود نمی‌کند، ولی گزارش‌های منتشره در روزنامه‌های معتبر تاکید می‌کند، عربستان سعودی نشانی می‌دهد که یکی از بزرگترین حامیان این گروه‌هاست.
منبع: خبرگزاری فارس

پربیننده ترین خبرها