استعفای دسته‌جمعی وزرای کابینه کویت

استعفای دسته‌جمعی وزرای کابینه کویت
دوشنبه 2 دی 1392 - 16:32

بنا بر اعلام رئیس پارلمان کویت، همه وزیران دولت این کشور امروز (دوشنبه) استعفای خود را تسلیم نخست وزیر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مرزوق الغانم در برابر پارلمان به خبرنگاران گفت: «من نامه ای رسمی از دولت دریافت کردم که بر اساس آن همه وزیران استعفای خود را تسلیم نخست وزیر کرده اند».
 خبرگزاری فرانسه از کویت، ضمن اعلام این خبر از قول رئیس پارلمان این کشور نوشت: دولت همچنین به وی اطلاع داده است روز سه شنبه در جلسه پارلمان شرکت نخواهد کرد و این جلسه لغو شده است.

رسانه های کویتی هفته گذشته گزارش دادند شیخ جابر مبارک الصباح نخست وزیر این کشور و از اعضای خاندان سلطنتی، خود را برای ترمیم اساسی کابینه آماده می کند.

دادگاه قانون اساسی کویت اوایل امسال پارلمان را به سبب تخلفات قانونی منحل کرد و انتخابات پارلمانی برگزار شده را باطل اعلام کرد. این دادگاه سپس انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کرد و پس از آن کابینه کویت اوایل ماه اوت با 16 وزیر تشکیل شد.

نمایندگان پارلمان برخی وزیران کابینه را تحت فشار قرار داده و تعدادی از نمایندگان حدود 10 درخواست برای استیضاح اعضای دولت از جمله نخست وزیر تنظیم کرده اند.

کشور نفت خیز کویت از اوایل سال 2006 شاهد بحران های سیاسی بوده است که به استعفای دهها کابینه و شش بار انحلال پارلمان منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها