درگیری در سودان جنوبی تولید نفت را کاهش داد

درگیری در سودان جنوبی تولید نفت را کاهش داد
سه شنبه 3 دی 1392 - 10:40

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: درگیری های مسلحانه سودان جنوبی که تاکنون صدها کشته برجای گذاشته است ، بازارهای نفتی جهان را با مشکل بیشتری مواجه کرده است زیرا بحران های داخلی سودان جنوبی ، نیجریه و لیبی به عنوان تولیدکنندگان نفت باعث تغییر قیمت این سوخت شده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلسی با انتشار گزارشی در سایت اینترنتی خود اعلام کرد: آفریقا به جای خاورمیانه باعث نگرانی درباره کاهش تولیدات نفتی شده است زیرا سه کشور نفت خیز سودان جنوبی، نیجریه و لیبی به علت بحران های داخلی اخیر خود با مشکل تولید نفت مواجه هستند.
این روزنامه نوشت: شورشیان سودان جنوبی روز یکشنبه این هفته (22 دسامبر) شهر بانتیو (بِنتیو) مرکز ایالت نفت خیز "یونیتی" را به کنترل خود درآوردند که تصرف این شهر نگرانی ها را درباره کاهش تولیدات نفتی افزایش داد و "علی النعیمی" وزیر نفت عربستان نیز اوایل این هفته درباره احتمال کاهش تولیدات نفتی هشدار داد. 
فایننشال تایمز به نقل از مسئولان صنعت نفت سودان جنوبی گزارش داد: شرکت های نفتی خارجی که در سودان جنوبی فعالیت می کنند، استخراج نفت از برخی میادین نفتی را کاهش داده اند که این کاهش استخراج نفت چند روز ادامه خواهد داشت.
گزارش این روزنامه انگلیسی حاکیست که سودان جنوبی پیش از آغاز درگیری های مسلحانه در این کشور روزانه 250 هزار بشکه نفت تولید می کرد و مسئولان صنعت نفت هشدار می دهند که تداوم درگیری ها باعث کاهش شدید تولید نفت خواهد شد . 
فایننشال تایمز افزود: بازارهای نفتی جهان روزانه 350 هزار بشکه نفت نیجریه را به علت تخریب لوله های نفتی و سرقت نفت توسط  گروه های مسلح فعال در این کشور و حداقل یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت لیبی را به علت درگیری های مسلحانه ارتش این کشور با شبه نظامیان از دست می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها