حمله ارتش عراق به عناصر القاعده از هوا و زمین

سه شنبه 3 دی 1392 - 14:33

ارتش عراق پس از کنترل مسیرهای اصلی تردد اعضای القاعده بین این کشور با سوریه، عملیاتی را در مناطق حوران و الابیض در صحرای استان الانبار (غرب) اجرا کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش عراق در حمله به مواضع اعضای القاعده در استان الانبار از بالگرد ، تانک و دیگر تجهیزات سنگین استفاده می کند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز در کربلای معلی اعلام کرد که عملیات نظامی در غرب این کشور تا سرکوب گروه های وابسته به القاعده ادامه خواهد داشت .
مالکی افزود: خودروهایی که در استان های دیوانیه (قادسیه) ، کربلا ، بصره و بغداد منفجر می شود ، در صحرای الانبار بمب گذاری می شود.
نخست وزیر عراق گفت: القاعده یک مرکز فرماندهی در صحرای الانبار دارد که این مرکز در چند روز آینده منهدم خواهد شد و اعضای این گروه تروریستی همچنان تحت تعقیب هستند  .
عملیات نظامی ارتش عراق در صحرای الانبار درپی قتل "محمد الکروی" فرمانده تیپ هفتم به دست القاعده و افزایش فعالیت های تروریستی، آموزشی و بمب گذاری این گروه تروریستی آغاز شده است .
شورای پشتیبانی استان الانبار که همچون دیگر شوراهای پشتیبانی برای کمک به ارتش در سرکوب گروه های تروریستی تشکیل شده است ، اعلام کرد : قبایل الانبار از ارتش پشتیبانی می کنند  .
حمید الهایس، رییس شورای پشتیبانی الانبار با تهدید تحصن کنندگان در برخی مناطق این استان گفت: اماکن تحصن به مخفیگاه اعضای مسلح القاعده تبدیل شده است . 
الهایس افزود: اماکن تحصن معترضان استان الانبار به مواضع تروریست ها تبدیل شده است و هر فردی که مرتکب قتل یا آدم ربایی یا هر جرم دیگری می شود ، در اماکن تحصن مخفی می شود .
وی گفت: ما لیستی شامل اسامی مجرمانِ پنهان شده در میان تحصن کنندگان تهیه کرده ایم و مسوولان استانداری وعده داده اند که چادرهای تحصن کنندگان را برچینند و تروریست های پنهان شده در میان تحصن کنندگان را سرکوب کنند.

MKH-23-22:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها