بستن مرزهای اردن و سوریه برای محاصره القاعده

بستن مرزهای اردن و سوریه برای محاصره القاعده
چهارشنبه 4 دی 1392 - 09:12

نیروهای ارتش عراق به منظور محاصره عناصر القاعده در استان الانبار، مرزهای این کشور با اردن و سوریه را بستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در استان الانبار عراق گذرگاههای مرزی با سوریه و اردن برای محاصره افراد مسلح القاعده در صحرای حد فاصل بین سه کشور بسته شد. در این منطقه نیروهای عراقی عملیاتی را برای از بین بردن افراد مسلح القاعده انجام می دهند. در این حال حکیم از این نیروها خواست در عملیات مسلحانه کنونی خود بین تروریست ها و شهروندان تفاوت قائل شوند.

منابع رسانه ای به نقل از مسئولان امنیتی در استان الانبار (110 کیلومتری  غرب بغداد) تأکید کردند، نیروهای امنیتی همه راههای منتهی به گذرگاههای مرزی تریبیل و التنف در دورترین نقطه غربی الانبار را بستند و از ورود یا خروج خودروها از طریق گذرگاه تریبیل با اردن جلوگیری کردند. نیروهای امنیتی همچنین گذرگاه مرزی التنف بین عراق و سوریه و راه اصلی ارتباطی بین دو منطقه الرطبه و القائم در دورترین نقطه غرب الانبار را بستند و مانع از تردد خودروها در این مناطق شدند.  

این منابع خاطرنشان کردند، این تدابیر با هدف تنگ کردن عرصه بر افراد مسلح القاعده اتخاذ شده است. تا جایی که نوری المالکی نخست وزیر عراق روز یکشنبه یک هفته مهلت برای پایان دادن به حضور القاعده در صحرای الانبار و منطقه الجزیره بین آن و استان های صلاح الدین و نینوا تعیین کرد. این منطقه یکی از بزرگترین مناطق حضور و آموزش القاعده و گروههای مرتبط با آن و مهم ترین آنها دولت اسلامی عراق و شام «داعش» به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها