تلاش اردوغان برای جذب افکار عمومی

تلاش اردوغان برای جذب افکار عمومی
چهارشنبه 4 دی 1392 - 17:27

پس از رسوایی مالی اخیر در ترکیه که ساختار حزب عدالت و توسعه حاکم را نشانه رفته است، سران این حزب تلاش می کنند به هر شکل ممکن از بحران به وجود آمده خود را نجات دهند و در این زمینه اردوغان، بیشترین تلاش را صورت می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی خود پس از استعفای سه تن از وزرای کابینه‌اش گفت: ممکن است اشتباهاتی در گذشته از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه رخ داده باشد، اما ما در تصحیح آن به هیچ‌ وجه کوتاهی نمی‌کنیم.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در آنکارا اظهار کرد: حزب عدالت و توسعه همواره در تلاش برای تحقق این دو شعار یعنی عدالت و توسعه بوده و آن‌هایی که ما را به فساد متهم می‌کنند، هیچ بویی از حق و عدالت نبرده‌اند.

گفتنی است اردوغان در پی رسوایی اخیر برخی طرف های خارجی به خصوص آمریکا را در این بحران سازی دخیل دانسته بود و آنها را هدف حملات سخت خود قرار داد.

اردوغان در ادامه گفت: بدون شک پرونده ما در گذشته کاملا سفیدِ سفید نبوده است، اما این به معنای آن نیست که بتوان به حزب عدالت و توسعه هر اتهاماتی را وارد کرد.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: بسیاری از کسانی که در رابطه با پرونده جاری دستگیر شده‌اند، بی‌گناه هستند و باید تحقیقات در این باره سری برگزار شود اما متاسفانه رسانه‌ها این مساله را بیش از اندازه بزرگ کرده‌اند.

اردوغان در سخنرانی خود در نشست سراسری حزب حاکم ترکیه تاکید کرد: تمام کسانی که مرتکب خطایی شده باشند، یقینا مجازات می‌شوند اما ابتدا باید جرم آن‌ها مشخص باشد و تنها نمی‌توان به اتهامات اکتفا کرد.

این اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که امروز سه تن از وزرای کابینه وی در اعتراض به تحقیقات دولت ترکیه درخصوص رسوایی فساد مالی و بازداشت پسرانشان، استعفا دادند.

ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد و معمر گولر، وزیر کشور ترکیه که پسرانشان به اتهام دست داشتن در فساد مالی و رشوه‌گیری هفته گذشته بازداشت شده‌اند، صبح امروز استعفای خود را اعلام کردند. در پی استعفای این دو، "اردوغان بیرقدار"، وزیر محیط زیست نیز اعلام کرد نخست وزیر از وی خواسته تا او نیز استعفا دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها