ارتباط با تروریست ها، فورد را از سفارت مصر محروم کرد

ارتباط با تروریست ها، فورد را از سفارت مصر محروم کرد
چهارشنبه 4 دی 1392 - 18:53

بعد از آن که دولت مصر به طور ضمنی عدم تمایل خود را نسبت به پذیرفتن رابرت فورد سفیر سابق سوریه به عنوان سفیر جدید امریکا در کشورش اعلام کرد دولت اوباما تصمیم گرفت از فرستادن فورد به قاهره صرف نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله آمریکایی فارین پالیسی دیروز در گزارش خبری خود در سایت خبری کیبل به نقل از منابع آگاه نوشت این تصمیم قاهره به دلیل نوع رفتار فورد در سوریه و ابراز تمایل به گفتگو با گروه های تندرو و در پی آن اعلام عدم تمایل فرماندهان عالی رتبه ارتش برای ظاهر شدن رابرت فورد در نقش سفیر امریکا در مصر بوده است.
فارین پالیسی خاطرنشان کرد این اقدام باعث خواهد شد در برهه ای که بحران های شدید و غیرعادی بر روابط واشنگتن با یکی از مهم ترین هم پیمانانش در خاورمیانه یعنی مصر سایه افکنده، یک پست دیپلماتیک بسیار مهم خالی بماند.
در ظاهر ارتباط فورد با برخی افراط گرایان مسلمان نما در سوریه زنگ خطر را برای قاهره به صدا در آورده و وی با این اقدام، فرصت به عهده گرفتن منصبی را که برای آن کاندید شده بود از دست داد چرا که قاهره معتقد است این احتمال وجود دارد که وی در مصر نیز برای برقراری ارتباط با تندروها تلاش کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها