افشای اطلاعات محرمانه، عامل انفجار دقهلیه در مصر

افشای اطلاعات محرمانه، عامل انفجار دقهلیه در مصر
چهارشنبه 4 دی 1392 - 19:40

العالم - منابع آگاه اعلام کردند که عاملان انفجار تروریستی در ساختمان اداره امنیت المنصوره استان دقهلیه در شمال قاهره، اطلاعاتی محرمانه درخصوص نشست مقامات ارشد پلیس برای بررسی تامین امنیتِ همه پرسی قانون اساسی مصر دریافت کرده بودند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، منابع آگاه خاطرنشان کردند که تروریست ها بر اساس دست یابی به اطلاعات محرمانه درباره مکان، زمان و شرکت کنندگان در نشست های مهم امنیتی، توانسته اند طی سه ماه دو عملیات تروریستی دیگر در مصر به همین شکل اجرا کنند.

به گزارش الیوم السابع، این منابع با بیان این که تعقیب تروریست ها در صحرای سینا، باعث شد که شماری از آنها به استان هایی چون دقهلیه و الشرقیه فرار کنند، گفتند: عملیات اخیر نیز توسط این افراد با مشارکت اعضای ارشد اخوان المسلمین در المنصوره، اعضای القاعده، گردان های الفرقان و انصار بیت المقدس، اجرا شد.

انفجار تروریستی اخیر خودروی بمب گذاری شده در ساختمان اداره امنیت مصر شهر المنصوره در استان دقلهیه در شمال قاهره دستکم 14 تن کشته و 130 تن زخمی برجای گذاشت.

بیشتر قربانیان این حادثه، نیروهای امنیتی از جمله فرمانده اصلی اداره امنیت المنصوره و دو تن از معاونانش  بودند؛ گردان انصار بیت المقدس که شاخه القاعده به شمار می رود امروز با صدور بیانیه ای مسوولیت این حمله تروریستی را بر عده گرفت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها