اولين موضع "سیسی" پس از تروریست اعلام کردن اخوان مصر

اولين موضع
پنج‌شنبه 5 دی 1392 - 18:05

وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر در اولین موضع گیری پس از اعلام اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی توسط کابینه این کشور گفت: مصر در مقابل "تروریسم" مقاومت خواهد کرد و به ثبات دست خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالفتاح سیسی امروز (پنج شنبه) همچنین در نخستین واکنش به افزایش خشونت ها در دو روز اخیر در مصر گفت: مصر در مقابل تروریسم مقاومت خواهد کرد و اقدامات اخیر هرگز نخواهد توانست مصر و ملت آن را دچار تزلزل کند و تا زمانی که ارتش مصر در صحنه حضور دارد، مردم هیچ گونه ترس و نگرانی نخواهند داشت.
سیسی در مراسم فارغ التحصیلی شماری از افسران مصری اظهار داشت: نگذارید این حوادث تروریستی شما را تحت تأثیر قرار دهد یا روحیه شما را دگرگون نماید. زیرا ما بر حق هستیم.
وی خطاب به مردم مصر تأکید کرد: آزادی و ثبات به آسانی به دست نمی آید و می بایست در این راه به خداوند ایمان و توکل داشته باشید و با اعتماد به ارتش و پلیس از این نعمت ها بهره مند خواهید شد و ما قادریم مصر را به سوی ثبات، امنیت و پیشرفت به پیش ببریم.
اظهارات امروز سیسی که بر روی صفحه سخنگوی نیروهای مسلح مصر در فیسبوک منتشر شد اولین موضع گیری وی پس از پرتاب یک نارنجک دست ساز به یک اتوبوس شهری در قاهره بود که 5 زخمی بر جا گذاشت. این اقدام خرابکارانه اولین حمله به شهروندان از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در سوم ژوئیه سال جاری می باشد.
همچنین موضع سیسی تنها دو روز پس از انفجار مرکز مدیریت دستگاه امنیتی دقهلیه در شهر المنصوره اتخاذ می شود که بر اثر آن 15 تن کشته شدند. بیشتر قربانیان این حمله از نیروهای پلیس بودند.

پربیننده ترین خبرها