200 عضو النصره در کمین ارتش سوریه کشته شدند

200 عضو النصره در کمین ارتش سوریه کشته شدند
جمعه 6 دی 1392 - 20:29

العالم - در جریان کمین ارتش سوریه برای شماری از نیروهای جبهه النصره در شهر قاره از منطقه قلمون از توابع استان ریف دمشق، بیش از 200 نفر از اعضای این گروهک به قتل رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه دراین کمین با منفجر کردن بمب ، پرتاب نارنجک ، درگیری و تیراندازی شدید بیش از 200 تن از عناصر این گروهک را به هلاکت رساندند.

منابع خبری گزارش کردند که علاوه بر این، ارتش سوریه، شمار زیادی از زخمی ها و افرادی را که تسلیم شده بودند دستگیر نمود.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در جریان کمین نیروهای ارتش سوریه برای اعضای گردان های تکفیری در حد فاصل میان مراح و قسطل در نزدیکی شهر تاریخی معلولا، صدها فرد مسلح کشته و حدود 20 فرد مسلح دیگر زخمی شدند.

منابع رسانه ای همچنین با اعلام این خبر که نیروهای ارتش سوریه، تروریست ها را در منطقه درعا تحت تعقیب قرار دادند ، گزارش  کردند : پناهگاه تروریست ها در منطقه الحراک و حومه غربی دمشق مورد هدف قرار گرفت که در جریان آن شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

همچنین خودروهای مجهز به دوشکای تروریست ها نیز منهدم گردید. هویت شماری از کشته ها به ترتیب زیر است: محمد صدق، رائد حامد المبارک، احمد فایز المبارک، محمود عیاش و ابوخالد الزیبق.

به گفته این منابع، ارتش سوریه همچنین شماری از تروریست های وابسته به گروهک "احرار الشام" را تحت تعقیب قرار داد و پس از به قتل رساندن آنها خودروهای آنها را که مجهز به مسلسل های مختلف بود، منهدم کرد.

در میان کشته های این عملیات، هویت افراد زیر شناسایی شده است: احمد الدس، محمد صالح قویدر مشهور به ابوصالح، علاء الحمزه مشهور به ابو معتصم و از سرکردگان گروهک احرار الشام.

همچنین نیروهای ارتش سوریه در عملیات دیگری با همکاری نیروهای دفاع ملی، با یک گروهک مسلح در منطقه المخیم و جاده سد، گمرک قدیم و روستای عتمان درگیر شدند که در جریان آن شماری از افراد عضو این مجموعه کشته شدند که در میان کشته های مذکور جسد مأمون حرفوش، صالح الفاعوری، زیاد التلاوی و هایل الحریری شناسایی شده است.

منابع خبری اعلام کردند نیروهای مسلح سوریه در عملیات دیگری، شماری از افراد مسلح را در اطراف مسجد الهدی در شهر دوما به قتل رساندند که در میان کشته ها جسد زیاد مطر لبنانی مشاهده شده است.

علاوه بر این نیروهای ارتش سوریه، شماری از تروریست ها را در مزارع الحجاریه و منطقه الشیفونیه در ریف دمشق به هلاکت رسانده و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد گروهک موسوم به "هیأت شرعی" دیرالزور یک فرد را در یکی از میدان های بوکمال با شلیک تیر اعدام کردند. این هیأت، فرد مذکور را به قتل و تصاحب اموال دیگران متهم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها