پیشروی شورشیان در سودان جنوبی متوقف شد

پیشروی شورشیان در سودان جنوبی متوقف شد
دوشنبه 9 دی 1392 - 08:04

شبه نظامیانی که به گفته مقامات جوبا به تحریک ریک ماچار، معاون پیشین ریاست جمهوری سودان جنوبی، علیه دولت این کشور برخاسته اند؛ حرکت خود را به سمت شهر "بور"، مرکز ایالت جونگلی متوقف کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مایکل ماکوئی" سخنگوی دولت سودان جنوبی اعلام کرد که روسای قبیله نوئر، شبه نظامیان را متقاعد کرده اند حرکت خود را به سمت شهر بور متوقف کنند و به همین علت بسیاری از جوانان مسلح به خانه های خود بازگشته اند.
سخنگوی دولت سودان جنوبی افزود: اگر حرکت جدیدی آغاز نشود، اوضاع آرام خواهد شد و ما نیز از این شرایط خرسند هستیم چرا که به هیچ وجه راضی نیستیم کسی کشته شود.
مقامات جوبا از روز شنبه ریک ماچار، معاون پیشین رییس جمهور سودان جنوبی را که اکنون به رقیب اصلی سالوا کر، رییس جمهور کنونی تبدیل شده است، متهم کرده اند که 25 هزار شبه نظامی وابسته به قبیله نوئر بسیج کرده است تا هر زمان که بخواهد به منطقه جونگلی در شرق کشور حمله کنند.
موزس روای، سخنگوی شورشیان سودان جنوبی، خبر حضور شماری از مخالفان دولت سودان جنوبی را در منطقه جونگلی تکذیب نکرده اما در عین حال تاکید کرده است که بر خلاف ادعای مقامات جوبا، افراد قبیله نوئر را ریک ماچار ضد دولت تحریک نکرده است بلکه این افراد نظامیان پیشین ارتش هستند که خودشان تصمیم گرفته اند ضد دولت به پا خیزند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها