مهمات ارسالی عربستان به سوریه در مرز عراق متوقف شد

مهمات ارسالی عربستان به سوریه در مرز عراق متوقف شد
دوشنبه 9 دی 1392 - 15:02

به دلیل عملیات نیروهای ارتش عراق علیه نیروهای القاعده در استان الانبار، محموله‌های تسلیحاتی عربستان سعودی که قرار بود به سوریه قاچاق شود، در پشت مرزهای عراق متوقف شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم ، این محموله‌های تسلیحاتی عربستان قبلا از شهرستان «نخیب» و از طریق مرز «عرعر» وارد خاک عراق و سپس به طرف سوریه حمل می‌شد، ولی اکنون به دلیل عملیات نیروهای ارتش عراق در استان الانبار در پشت مرزها متوقف مانده است.
70 خودرو سبک 2 تنی آماده انتقال
خبر ها حاکی از آن است که حدود 70 خودرو سبک 2 تنی منتظر عادی شدن وضعیت در عراق برای حرکت به سمت سوریه می‌باشند.
مواد منفجره غنی شده برای عملیات انتحاری
محموله عمده این خودروها مواد منفجره غنی شده برای انفجار های انتحاری در شهر های سوریه و سلاح های ضد زره و ضد هوایی می باشد.
عربستان حامی لجستیکی تروریست‌ها
عربستان همچنان از گروهای تروریستی القاعده در عراق و سوریه و لبنان حمایت می کند.
در حالی که ترکیه مرزهای تدارکاتی و لجستیکی خود را به روی تروریست‌ها بسته و اردن نیز محدودیت هایی برای سعودی قائل می باشد، مرزهای صحرایی عراق که دولت چندان سیطره نظامی و امنیتی بر آنجا ندارد، بهترین مسیر پشتیبانی سعودی از تروریست‌ها می‌باشد.
ارتش عراق پس از کنترل مسیرهای اصلی تردد اعضای القاعده بین این کشور با سوریه، در هفته گذشته و همزمان با اربعین حسینی عملیاتی را در مناطق حوران و الابیض در صحرای استان الانبار اجرا کرد که این عملیات وارد دومین هفته خود شده است.

ارتش عراق از چند روز قبل عملیات گسترده ای را در استان الانبار برای نابودی گروه های مسلح و تروریستی آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

پربیننده ترین خبرها