عفو بین الملل خواستار آزادی کودکان بحرینی شد

عفو بین الملل خواستار آزادی کودکان بحرینی شد
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 08:58

العالم - سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از رژیم بحرین خواست که همه کودکان زیر ۱۸ سال بحرینی را که در جریان انقلاب این کشور بازداشت شده اند، هر چه سریعتر آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه بر لزوم تحقیقات گسترده و جامع درباره اتهام‌های مطرح مبنی بر شکنجه و بدرفتاری با کودکان و نوجوانان دربند رژیم آل خلیفه تاکید کرد.
در این بیانه آمده است: کودکان و نوجوانان بطور مستمر در بحرین بازداشت و شکنجه می شوند و هدف بدرفتاری قرار می گیرند و طی دو سال اخیر شمار زیادی از نوجوانان کم سن و سال به ظن شرکت در اعتراضات ضددولتی بازداشت و شکنجه شده اند که برخی از بازداشت شدگان فقط 13 سال سن داشته اند.
این نهاد بین المللی تصریح کرده است: همه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال که جرایم قابل شناسایی را مرتکب نشده اند، باید فورا از زندان آزاد شوند و به همه اتهامات مطرح شده در زمینه شکنجه و بدرفتاری با این افراد نیز بطور دقیق رسیدگی شود.

سازمان عفوبین الملل در گزارش خود اعلام کرده که حداقل 110 نوجوان 16 تا 18 ساله هم اکنون در زندان جزیره ˈالمحرقˈ که یک بازداشتگاه ویژه بزرگسالان است، محبوس هستند که اکثر این کودکان و نوجوانان بحرینی به ظن شرکت در ˈاجتماعات غیرقانونی، شورش، آتش زدن لاستیک و پرتاب کوکتل مولوتفˈ دستگیر و زندانی شده اند.
بسیاری از این کودکان زمانی بازداشت شده اند که در منازل شان مشغول بازی بوده اند.

عفو بین الملل تاکید کرده که برخی از این کودکان حتی از ملاقات با خانواده هایشان نیز محروم بوده و بدون حضور وکیل مورد بازجویی قرار گرفته اند.
در ادامه این گزارش آمده است: کودکان زیر 15 سال بحرینی که به زندان محکوم شده اند در بازداشتگاه ویژه نوجوانان که تحت کنترل وزارت کشور بحرین قرار دارد، نگهداری می شوند.

عفو بین الملل اعلام کرده که  در ساعات روز کارشناسان اجتماعی در این زندان حضور دارند ولی در ساعات شب که اکثر بدرفتاری ها به وقوع می پیوندد، این مرکز بطور کامل تحت کنترل نیروهای پلیس قرار دارد.

این کودکان وقتی به سن 15 سالگی می رسند برای گذراندن باقیمانده دوران محکومیت شان به زندان های بزرگسالان از جمله زندان ˈجاوˈ در جنوب شرق بحرین منتقل می شوند.

عفو بین الملل می افزاید: حداقل دو هزار نفر از مردم بحرین در زندان های آل خلیفه به سر می برند و بسیاری از محاکمات قضایی آنها نیز فاقد معیارهای یک محاکمه منصفانه و عادلانه بوده است.
در بیانیه عفو بین‌الملل همچنین محکومیت و دوران سخت زندان برای کودکان و نوجوانان دربند بحرینی محکوم شده و آمده است که دولت بحرین ادعا می‌کند به حقوق بشر احترام می‌گذارد، در حالی که مرتب با توسل به تدابیر افراطی همچون محکومیت‌های شدید حبس و زندان برای نوجوانان، بی‌پروا تعهدات بین‌المللی را به سخره می‌گیرد.
رژیم بحرین که مخالفان این کشور را سرکوب می کند جزء کشورهای امضاکننده کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل است. در این کنوانسیون افراد زیر ۱۸ سال کودک شمرده ‌شده و شکنجه و مجازات اهانت‌آمیز و غیرانسانی ممنوع است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها