با شدت گرفتن بحران اقتصادی صورت گرفت

دومینوی تعطیلی کارخانجات در فلسطین اشغالی

دومینوی تعطیلی کارخانجات در فلسطین اشغالی
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 14:22

العالم - بحران اقتصادی و اعلام ورشکستگی و بیکاری در فلسطین اشغالی موجب شده است تا دومینوی تعطیلی شرکتها و کارخانجات صهیونیستها به راه بیفتد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مدیر پشتیبانی کارخانه "افیس دیپو" وقتی برای بازدید از این کارخانه رفت، کاملا شگفت زده شد؛ تسمه نقاله این کارخانه متوقف شده بود و انبار و دفتر مدیر کل نیز کارخانه کاملا خالی بود.

"زوهر حن" مدیر پشتیبانی افیس دیپو به گزارشگر اسرائیلی گفت: همه کارکنان سعی می کنند بنحوی حجم فاجعه را درک کنند؛ دیروز مشغول بکار بودند و امروز به جرگه بیکاران پیوسته اند و به در و دیوار خانه و همسر و بچه هایشان می نگرند.

وی خطاب به مسؤولان رژیم صهیونیستی گفت: سران اسرائیل از "ایران" دست بکشید و به مشکلات داخلی بپردازید.
گزارشگر اسرائیلی می افزاید: فاجعه اقتصادی که در اثر تعطیل شدن این کارخانه دامنگیر 800 خانوار اسرائیلی شده، حلقه ای از زنجیره تعطیلی پی در پی کارخانه ها و شرکتهای اسرائیلی در کنار کاهش توسعه اقتصادی است.

6 هزارو 700 نفر از کارکنان بخش گردشگری و هتل داری و صنایع غذایی در فلسطین اشغالی نیز به صفوف بیکاران پیوسته اند و در بخش مخابرات هم 5 هزارو 400 کارمند و در بخش ساخت و ساز نیز 4 هزارو700 نفر به جمع بیکاران ملحق شده اند، که این آمار تنها مربوط به بخش خصوصی است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "یائیر لاپید" وزیر دارایی این رژیم را پخش کرد.لاپید گفت: عملکرد کابینه در بخش خصوصی محدود است و تنها می تواند افرادی که در اثر تعطیل شدن این کارخانه ها بیکار می شوند را از صنایع ابتدایی به صنایع پیشرفته انتقال دهد.

"شیلی یحیمویچ" رئیس اپوزیسیون در فلسطین اشغالی نیز در این باره گفت: تعطیلی کارخانه ها و قطع منبع درآمد و بیرون انداختن، اقدامی شرم آور است.

"آفی مالکا" مدیر کل افیس دیپو در این باره به گزارشگر اسرائیلی گفت: تجربه بسیار تلخی است، زندگی من در عرض دو هفته زیر و رو شد.

در این گزارش آمده است: هزاران کارمند و کارگر در اسرائیل(سرزمین های اشغالی) از اینکه به سرنوشت کارکنان افیس دیپو دچار شوند، بشدت نگرانند.
 

پربیننده ترین خبرها