به دام افتادن صندوقچه اسرار القاعده در لبنان

به دام افتادن صندوقچه اسرار القاعده در لبنان
پنج‌شنبه 12 دی 1392 - 22:50

"ماجد الماجد" سرکرده گروهک "عبدالله عزام" وابسته به القاعده، از خطرناک ترین تروریستهایی است که به دست ارتش لبنان افتاده است.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه از بیروت گزارش داد، "ماجد الماجد" در حال حاضر با اعتراف به بخشی از فعالیت های تروریستی خود که مربوط به لبنان است، همچنان در بازداشت است و به نظر می رسد دولت لبنان نخواسته همه اعترافات فردی را بشنود که در تمام کشورهای جهان و کشورهای عربی به سبب ارتکاب عملیات تروریستی مختلف تحت پیگرد است. اما اطلاعات امنیتی درز یافته کافی بود تا لبنان، افکار عمومی را در زمینه مهم ترین پدیده امنیتی به خود جذب کند.
"قاسم قصیر" نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بازداشت الماجد، ضربه سهمگینی به پیکر سازمان القاعده به شمار می رود؛ البته این امر به معنای توقف فعالیت های القاعده نیست، زیرا همان گونه که می دانیم القاعده ساختاری خوشه ای دارند.
وی افزود: درست است که یکی از اهرم ها و فرماندهان القاعده دستگیر شده است اما پیکر و بقیه اعضای این گروه بر اساس سازوکاری غیرمستقیم به فعالیت خود ادامه می دهند.
"ماجد الماجد" با وجود تحت تعقیب بودن، سال ها در اردوگاه عین الحلوه جا خوش کرده بود بی آن که عملیات تعقیب او یک لحظه متوقف شود، اما پس از آن که عناصر تحت فرمان او مسئولیت عملیات انفجار نزدیک سفارت ایران در بیروت را به عهده گرفت، پیگرد او با دقت بیشتری ادامه یافت.
جستجوهای امنیتی، منجر به تلاش های متوالی این شخص برای خروج از لبنان به مقصد سوریه شد و اطلاعات امنیتی به دست آمده درباره این تلاش ها، به دستگیری وی منجر شد.
سرهنگ "هشام جابر" کارشناس امور راهبردی گفت: عین الحلوه، اردوگاهی بزرگ است که جریانهایی از همه رویکردهای متناقض عربی، اسلامی و فلسطینی را در بر می گیرد، حتی اگر مشخص می شد که او در این اردوگاه است، ورود به ارودگاه دشوار به نظر می رسید به همین سبب این شخص تحت مراقبت قرار گرفت تا وقتی که برای درمان، از اردوگاه خارج شد و هنگام خروج از لبنان برای رفتن به سوریه، او را دستگیر کردند.
الماجد، گنجی از اطلاعاتی به شمارمی رود که طرف های مختلفی برای دانستن چگونگی فعالیت القاعده و گروه های وابسته به این سازمان تروریستی، به آن نیازمندند؛ و شاید به همین دلیل است که دولت لبنان، از دستگیری این شخص، حرفی به میان نمی آورد.

نام این شخص در فهرست جهانی افراد تحت پیگرد، در ردیف هشتاد و پنجمین تروریست قرار دارد و یکی از نزدیک ترین افراد به سران القاعده به شمار می رود و از آن گذشته، وی یکی از عناصر سعودی است که عربستان، همواره به دنبال زنده یا مرده او بوده است.
2-10:47
26

پربیننده ترین خبرها