هماهنگ کننده روابط ریاض و تل آویو را بشناسید

هماهنگ کننده روابط ریاض و تل آویو را بشناسید
يکشنبه 15 دی 1392 - 09:01

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" سفیر عربستان در واشنگتن، را به عنوان هماهنگ کننده روابط ریاض و تل آویو معرفی کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جروزالم پست" در گزارشی تحت عنوان "عامل ما در ریاض"، به نقش "عادل الجبیر" سفیر عربستان در آمریکا در تقویت روابط محرمانه بین تل آویو و ریاض پرداخت.
در این گزارش که نوشته "یوسی مِلمن" گزارشگر امور اطلاعاتی و امنیتی است، آمده است: عادل الجبیر برای برگزار کردن نشست های محرمانه با رؤسای سازمان های یهودی آمریکا در واشنگتن پیوسته تلاش می کند.
وی تأکید کرد: روابط مستحکم الجبیر و رؤسای سازمان های یهودی نشان می دهد که روابط اسرائیل و عربستان اخیراً چقدر به یکدیگر نزدیک شده است و مسئولان اجرایی تل آویو و ریاض در امور و مسائل مختلف با یکدیگر نامه نگاری  ، هماهنگی و دیدار می کنند. 
ملمن می نویسد: الجبیر در دیدارهای خود با رؤسای سازمان های یهودی از سیاست های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به شدت ابراز نگرانی می کند و می گوید که این سیاست ها دولت ریاض را ناامید کرده است.
ملمن افزود : روابط مستحکم سفرای عربستان در واشنگتن با رؤسای سازمان های یهودی آمریکا قدیمی است و بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان هم اکنون روابط صمیمی با مسئولان لابی یهودی آمریکا دارد .
این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: اسرائیل نمی تواند مانند الجبیر از سیاست های اوباما انتقاد کند زیرا انتقادهای الجبیر شدید و غیردیپلماتیک است .
ملمن تأکید کرد: گویا مسئولان عربستانی معتقدند که آمریکا با نزدیک شدن به ایران ، به عربستان خیانت کرده است و قبلاً نیز در حمایت از نظام حسنی مبارک رئیس جمهوری مخلوع مصر مردّد بود .
ملمن به نقل از الجبیر در یکی از این نشست های محرمانه اش گزارش داد  : گفتار و رفتار آمریکا بسیار با یکدیگر متفاوت است زیرا رفتارش نشان می دهد که راضی به تداوم نظام بشار اسد است و توافقات اخیرش با تهران نیز نشان می دهد که در برابر ایران سر تعظیم فرود آورده است .
ملمن به نقل از چند شرکت کننده در نشست های محرمانه الجبیر نوشت: الجبیر در انتقاد از سیاست های آمریکا عُرف دیپلماتیک را رعایت نمی کند زیرا عُرف دیپلماتیک اقتضا می کند که سفرا نامه های دولت متبوع خود را به دولت های کشورهای میزبان تقدیم کنند نَه اینکه اینگونه انتقاد کنند.
ملمن افزود : الجبیر می داند که سرویس های اطلاعاتی آمریکا اظهارات وی را شنود می کنند ولی با این حال اینگونه از سیاست های اوباما انتقاد می کند .
"جاناتان اسپیر" محقق اسرائیلی نیز نوشت: بنیامین نتانیاهو با اشاره به دیدگاه های علنی برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خصوصاً عربستان درباره کودتای مصر و برنامه هسته ای ایران اعلام می کند که این کشورهای عربی (رژیم) "اسرائیل" را دشمن خود نمی دانند.
اسپیر که در مرکز گلوریا فعالیت می کند ، افزود : نتانیاهو در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که بسیاری از همسایگان "اسرائیل" (رژیم صهیونیستی) را دشمن نمی دانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها