اطلاعات خطرناک تروریست سعودی در لبنان

اطلاعات خطرناک تروریست سعودی در لبنان
يکشنبه 15 دی 1392 - 14:30

اعلام خبر مرگ "ماجد الماجد" سرکرده سعودی گروهک موسوم به "عبدالله عزام" آن هم چند روز پس از دستگیری او در لبنان، بحث و جدل های زیادی را درباره دلیل مرگش مطرح کرده است، به وِیژه که افشای اطلاعات این تروریست سعودی به نفع برخی کشورها نبود.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از لبنان گزارش داد، چند کشور خواهان در اختیار گرفتن ماجد الماجد و تحقیق و بازپرسی از او  درباره مسائل مرتبط با فعالیت های القاعده بودند.
وی تأکید کرد: ماجد الماجد هفته گذشته توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شد؛ ولی چند روز پس از آن ناگهان مرگ وی اعلام شد.

به گفته منابع رسمی لبنانی وی 9 روز پس از دستگیری به علت وخامت حالش جان باخت.

"هشام جابر" کارشناس امور راهبردی دستگیری این تروریست سعودی در لبنان را دستاورد امنیتی بزرگی توصیف کرد و گفت: به نظر من این دستاورد از بین رفت.

جابر تأکید کرد: دستیابی ارتش لبنان به اطلاعات ویژه ماجد الماجد، منافع برخی از کشورها و طرف ها را به خطر می انداخت.

با اعلام مرگ ماجد احکام قضایی صادر شده علیه او مانند زندان با اعمال شاقه لغو شد، اما شک و تردیدها درباره مرگ او همچنان باقی است.
همچنین این احتمال وجود دارد که وی پیش از مرگ اطلاعات مهمی داده باشد، به ویژه اینکه وی و گروهش مسئولیت بسیاری از انفجارها در بیروت را برعهده گرفتند.

احمد الموصللی کارشناس امور گروه های تندرو نیز در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: تصور می کنم که این موضوع به طور چشم گیری در وضع امنیتی و نظامی لبنانی تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است انفجارها، ترورها و تسویه حساب هایی در لبنان روی دهد.

MKH-5-07:31
 

پربیننده ترین خبرها