60 کشته در آخرین درگیری گروه‌های مسلح در سوریه

60 کشته در آخرین درگیری گروه‌های مسلح در سوریه
دوشنبه 16 دی 1392 - 09:22

در تازه‌ترین درگیری های شدید میان گروه های مسلح مخالف و تروریست در سوریه، حدود 60 نفر از عناصر مسلح کشته شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز دیده بان حقوق بشر در سوریه (وابسته به مخالفان) اعلام کرد که در درگیری های میان گروه داعش و دیگر گروه های مسلح از جمله جبهه اسلامی و جیش المجاهدین، حدود 60 نفر کشته شدند که 9 نفر از آنان وابسته به گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بودند.

بنا به اعلام این مرکز، درگیری میان گروه های مسلح از طریق حمله به خودروها و استفاده از خودروهای بمب گذاری شده در استان های حلب ، الرقه، ادلب و حماه روی داد.

این مرکز اعلام کرد که اطلاعاتی درباره وجود تلفات انسانی بیشتر میان دو طرف به دست آمده اما هنوز صحت آن تایید نشده است.

بر اساس این گزارش، درمیان کشته شدگان هفت نفر از عناصر مسلح هستند که داعش آن ها را در پی محاصره مقرشان در منطقه حارم در ریف ادلب به قتل رساند.

مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که جانشین فرمانده یک گروه مسلح در درگیری های دولت اسلامی عراق و شام در منطقه الکلاسه کشته شد.

منابع رسانه ای وابسته به مخالفان اعلام کرده اند که گروه داعش از محور جاده باب الهوى -أطمة در ادلب عقب نشینی کرده و این منطقه به طور کامل از نیروهای داعش خالی شده است.

منابع یاد شده افزودند که داعش برخی از مقرها را تحویل داده و عناصر آن به جبهه النصره ملحق شده اند.

این منابع همچنین از عقب نشینی داعش از منطقه "ترمانين" در نزدیکی "الدانا " که مقر این گروه در ادلب به شمار می رود، خبر دادند. این درحالیست که جبهه النصره با تحویل گرفتن مقرهای داعش در "الدانا" مخالفت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها