هلاکت یک مسلح فرانسوی دیگر در سوریه

هلاکت یک مسلح فرانسوی دیگر در سوریه
دوشنبه 16 دی 1392 - 17:54

العالم - پدر یک فرد مسلح فرانسوی که برای شرکت در جنگ، وارد سوریه شده بود، از هلاکت وی در عملیاتی انتحاری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از "الوسط"، مادر این جوان به روزنامه "لیبیراسیون"، گفت: با شماره ای که بر روی تلفن همراهم ظاهر شد، تماس گرفتم و مردی که به زبان فرانسه صحبت می کرد گفت: نیکولا(30 ساله) همراه یک فرد مسلح دیگر خود را با یک خودرو در تاریخ 22 دسامبر گذشته در منطقه حمص منفجر کرده است.

"جیرار بون" پدر این جوان که جان دانیان پسر 22 ساله دیگرش در اوایل ما اوت در سوریه به هلاکت رسید، به فرانس پرس گفت: هرگز تصور نمی کردم شاهد چنین روزی باشم و آموزه های نادرست دینی چنین نتایج هولناکی داشته باشد.

این دو جوان فرانسوی پیشتر تحت تاثیر تبلیغات سلفی ها به ظاهر مسلمان شدند و در ماه مارس گذشته از طریق اسپانیا و ترکیه عازم سوریه شدند تا به گمان خود جهاد کنند؛ آنها در سوریه به گروه موسوم به دولت عراق و شام"داعش" ملحق شدند.

پدر نیکولا افزود: از کسانی که وی را شستشوی مغزی دادند متنفرم زیرا آنها باعث شدند وی جان خود را از دست بدهد؛ آنها قاتلانی هستند که انسان ها را به بازی می گیرند و از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

این دو برادر ناتنی از اهالی تولوز در جنوب غرب فرانسه بودند و یک بار نیز در فیلمی ویدیوئی در حالی که نیکولا یک قبضه کلاشینکف به همراه یک جلد قرآن با خود حمل می کرد، دیده شدند.

کارشناسان اطلاعاتی می گویند: هزاران اروپایی از جمله صدها تن از اتباع فرانسه برای شرکت در جنگ یا به سوریه یا در راه آن کشور هستند که  این امر موجبات نگرانی دستگاه های مبارزه با تروریسم فرانسه را فراهم کرده است. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها