امیر بحرینی که در کنار تروریست های سوری می جنگند

امیر بحرینی که در کنار تروریست های سوری می جنگند
سه شنبه 17 دی 1392 - 09:14

یک موسسه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه که از نزدیکان خاندان سلطنتی بحرین محسوب می شود، پس از آزادی از زندان گونتانامو به گروه های مسلح سوریه ملحق شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه آمریکایی "دفاع از دموکراسی‌ها" در گزارش خود که روزنامه "لنگ وور ژورنال" آن را منتشر کرده است، اعلام کرد که شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه که در چهارم نوامبر 2005 از زندان گوانتانامو آزاد شد, به صف مخالفان سوریه پیوست.
روزنامه "مرآه البحرین" نیز در 28 دسامبر گذشته در گزارشی در این زمینه اعلام کرده بود که شیخ سلمان بن ابراهیم پس از بازگشت از گوانتانامو با نفرت محفل خاندان سلطنتی حاکمه در بحرین روبرو شد که همین مساله باعث شده بود که وی به صف مخالفان مسلح سلفی در سوریه بازگردد.
موسسه آمریکایی "دفاع از دموکراسی‌ها" گزارش داد که شیخ سلمان 34 ساله قبل از 11 سپتامبر به افغانستان رفته بود و از سوی نظامیان آمریکایی در سال 2002 دستگیر شد. وی فرزند شیخ ابراهیم بن محمد آل خلیفه است... پس از آن نیز وارد دانشگاه محمد بن سعود در شهر القصیم که مرکز سلفی های وهابی سعودی است، شد و سپس به "جمعیت اصالت اسلامی سلفی" در بحرین ملحق شد.
این موسسه آمریکایی در ادامه گزارش خود اعلام کرد که جمعیت اصالت اسلامی سلفی درباره مشارکت وی در جنگ علیه دولت سوریه اطلاع کامل داشت.
بر اساس اسناد فاش شده در 13 می 2005، سلمان به صف طالبان  القاعده پیوست و بر اساس این اسناد منتشر شده وی به دلیل نزدیک بودن با دستگاه حاکمه بحرین در جایگاه امیر خاندان سلطنتی آل خلیفه قرار دارد.
انتهای پیام/

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها