آماده باش پلیس مصر برای دومین جلسه محاکمه مرسی

آماده باش پلیس مصر برای دومین جلسه محاکمه مرسی
سه شنبه 17 دی 1392 - 18:58

دومین جلسه دادگاه "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر، فردا چهارشنبه هشتم ژانویه در آکادمی پلیس قاهره برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دومین جلسه محاکمه محمد مرسی و ۱۴ نفر دیگر از سران گروه اخوان المسلمین به اتهام دست داشتن در کشتار مخالفان خود در مقابل کاخ الاتحادیه، فردا هشتم ژانویه (18 دی) برگزار می شود؛ وزارت کشور مصر با هماهنگی ارتش این کشور برای تأمین امنیت برگزاری این دادگاه، بیش از ۲۰ هزار نیروی امنیتی را به خدمت می گیرد.
مرسی و 14 نفر دیگر از اعضای جماعت اخوان المسلمین متهم هستند که در حادثه سرکوب اعتراضات مخالفان پیش‌نویس قانون اساسی در 5 دسامبر 2012 مقابل کاخ ریاست جمهوی، در تحریک برای قتل مخالفان دست داشته اند. در این حادثه 9 نفر کشته و 54 نفر دیگر زخمی شده بودند.
به گفته منابع آگاه، مرسی با بالگرد از زندان برج العرب به آکادمی پلیس منتقل خواهد شد در حالی که دیگر متهمان از زندان طره با خودروهای زرهی به دادگاه منتقل خواهند شد. گفته می شود تدابیر شدید امنیتی در زندان‌ها برای مقابله با هرگونه تلاش برای حمله مخالفان دولت نیز اتخاذ شده است.
شایان ذکر است هیأت وکلای مدافع مرسی خبر موافقت مرسی با انتخاب "سلیم العوا" به عنوان وکیل خود در این نشست را رد کردند.

* تظاهرات هواداران مرسی در روز محاکمه
از سوی دیگر ائتلاف حامی مرسی موسوم به «حمایت از مشروعیت» از هواداران مرسی خواست که فردا (چهارشنبه) همزمان با برگزاری دومین جلسه از محاکمه وی تظاهرات کنند.
همچنین در همین حال هواداران مرسی روز و شب گذشته در شهر ها و بویژه دانشگاه های مختلف علیه حاکمیت نظامیان تظاهرات کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند.
وزارت بهداشت مصر برای روز محاکمه رئیس جمهور مخلوع این کشور تدابیر ویژه ای در نظر گرفته است. "مها الرباط" وزیر بهداشت و اسکان مصر از برنامه ریزی این وزارت برای اعلام اماده باش در میان کادر بهداشت و درمان خود در روز محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر خبر داد.
الرباط اعلام کرد: در روز چهارشنبه همزمان با محاکمه مرسی، وزارت بهداشت مصر تدابیر ویژه ای را اتخاذ خواهد کرد که از آن جمله می توان به استقرار 43 دستگاه خودروی آمبولانس در مقابل دادگاه محل برگزاری محاکمه مرسی و میدان التحریر اشاره کرد و 22 دستگاه دیگر در مقابل دادگاه محل محاکمه مرسی یعنی ساختمان آکادمی پلیس مصر و همچنین 21 دستگاه خودروی آمبولانس دیگر نیز در بخش های مختلف میدان التحریر قاهره مستقر شوند.
وزیر بهداشت مصر در بخش دیگری از سخنانش در این باره گفت: در روز چهارشنبه تمام مرخصی های کادر بیمارستانی، بهداشتی و درمانی مصر لغو می شود و بخش مراقبت های ویژه در آمادگی کامل خواهند بود.
از سوی دیگر وكلاي گروه اخوان المسلمين مصر در لندن با ارايه شكوائيه اي به دادگاه بين المللي لاهه؛ خواستار تشكيل پرونده و تحقيق درباره "جنايت هاي ضد بشري" دولت موقت مصر شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها