هلاکت فرمانده ارشد داعش در فلوجه عراق

هلاکت فرمانده ارشد داعش در فلوجه عراق
سه شنبه 17 دی 1392 - 19:33

در عملیات ارتش عراق در شهر فلوجه "ابوطفیل قفقازی" از فرماندهان ارشد داعش به هلاکت رسید.

خبرنگار شبکه العالم از عراق گزارش داد، در عملیات ارتش عراق از شمال و جنوب فلوجه، ابوطفیل قفقازی از فرماندهان ارشد داعش به هلاکت رسید. همچنین بیانیه داعش که در صفحه توییتر این گروه منتشر شده است، نشان دهنده ضعف شدید این گروه پس از هلاکت "ابوعبدالرحمن البغدادی" است. از البغدادی به عنوان مرد شماره دوی داعش در عراق نام برده می شود.

اوایل این هفته در آغاز عملیات مشترک ارتش و عشایر علیه تروریست های القاعده، البغدادی به همراه بیش از 60 تن از اعضای گروهش در شهر الرمادی به هلاکت رسیدند.

اما امروز ارتش عراق با اعزام گسترده نظامیان خود به استان الانبار، عملیات پاکسازی کامل این استان را در دستور کار قرار داده است.عشایر این استان نیز ضمن استقبال از خواسته نوری المالکی نخست وزیر عراق برای بیرون راندن تروریست ها، برای همکاری با نیروهای امنیتی اعلام آمادگی کرده اند.

حمایت عشایر از دولت عراق، خشم گروه های مسلح را در فلوجه و الرمادی برانگیخت؛ به همین دلیل القاعده در عراق در بیانیه تهدید کرد، نیروهای مسلح عشایر و همدستان ارتش عراق را قصاص خواهد کرد.

این تهدید در حالی صادر شده است که ارتش عراق فلوجه را به محاصره کامل خود درآورده است و در جنوب و شمال رمادی به مواضع تروریست های عضو "دولت اسلامی عراق و شام" ضربات سهمگینی وارد کرده است.

در حملات ارتش به مواضع داعش در رمادی که بزرگترین شهر استان الانبار محسوب می شود، ارتش عراق موفق شد شماری از اعضای داعش را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را دستگیر کند. همچنین ارتش، مقادیر زیادی از سلاح و مهمات تروریست ها را کشف و ضبط کرده است.

اما در فلوجه ارتش وارد شهر نخواهد شد و نیروهای پلیس و عشایر عملیات پاکسازی را اجرا خواهند کرد. ارتش فلوجه را از 4 منطقه تحت محاصره قرار داده است.

اقدامات خشونتبار  داعش در استان الانبار باعث مهاجرت شمار قابل توجهی از مردم این استان به مناطق امنی همچون کربلای معلی شده است. در حال حاضر شهر مقدس کربلا پذیرای خانواده های مزبور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها