پاسخ لبنان به درخواست عربستان برای تحویل فوری جسد ماجد

پاسخ لبنان به درخواست عربستان برای تحویل فوری جسد ماجد
سه شنبه 17 دی 1392 - 21:00

در حالی که سفارت عربستان در بیروت از دولت لبنان خواسته است تا جسد "ماجد الماجد" تروریست تبعه آن کشور را فورا به مقامات ریاض تحویل دهد، دادستان کل لبنان كميته اي از اعضای پزشكی قانوني را براي كالبد شكافي الماجد تعيين كرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت روزنامه "الرأی" کویت اعلام کرد که این درخواست سفارت عربستان براساس درخواست برادر الماجد برای تحویل جسد وی مطرح شده است. اما این روزنامه به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.
ا"علی عواض عسیری" سفیر عربستان در بیروت اعلام کرده بود که خانواده الماجد درخواست تحویل جسد وی را به وزارت امور خارجه ارائه کرده اند.
عسیری در گفتگو با شبکه "ال بی سی" لبنان گفت: خانواده الماجد درخواست کالبد شکافی جسد فرزندشان را مطرح نکرده اند.
یادآور می شود ماجد الماجد، تبعه عربستان که سرکرده گروهک تروریستی گردانهای عبدالله عزام بود، متهم اصلی انفجار تروریستی اخیر نزدیک سفارت ایران در بیروت به شمار می آید. وی چند روز پیش و پس از دستگیری از سوی دستگاه اطلاعاتی ارتش لبنان، ناگهان جان سپرد.
"شکیب قرطباوی" وزیر دادگستری دولت موقت لبنان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: در صورتی که خانواده الماجد یا دولت عربستان، از پذیرفتن جسد وی خودداری کنند، زمینه دفن وی در لبنان را فراهم خواهیم کرد.
قرطباوی خاطرنشان کرد: درخواست تحویل جسد از سوی سفارت کشور مورد نظر، به وزارت امور خارجه لبنان ارائه می شود و وزارت خارجه نیز آن را به وزارت دادگستری ارجاع خواهد داد.
شبکه تلويزيون "ال بي سي" لبنان عصر امروز (سه شنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام كرد كه كميته ای از پزشكان قانوني جسد الماجد را معاينه و كالبد شكافي مي كنند.
در گزارش اين شبکه تلویزیونی لبناني آمده است كه قاضي "سمير حمود" دادستان لبنان كميته اي از پزشكان قانوني را براي كالبد شكافي الماجد تعيين كرده است و قرار است پزشكان قانوني بعد از پايان كالبد شكافي بزودي گزارشي را از دلايل و شرايط مرگ الماجد ارائه كنند.

پربیننده ترین خبرها