عضو مجلس قانونگذاری فلسطین :

همزمانی مذاکرات سازش و آشتی فلسطینی ها مشکل ساز است

همزمانی مذاکرات سازش و آشتی فلسطینی ها مشکل ساز است
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 08:14

العالم - عضو مجلس قانونگذاری فلسطین از فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نمی تواند همزمان به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ادامه دهد و از طرفی هم در پی تحقق آشتی ملی با جنبش حماس باشد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فتحی قرعاوی در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که فلسطینیان چندان نسبت به توقف سیاست بازداشت سیاسی و احضار اعضا و رهبران حماس از سوی تشکیلات خودگردان خوش بین نیستند.

قرعاوی اشاره کرد که بازداشت یک دانشجو و احضار شماری دیگر از دانشجویان دانشگاه بیرزیت آن هم تنها چند ساعت پس از تصمیماتی که اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت مردمی فلسطین به منظور فراهم کردن زمینه جهت تحقق آشتی ملی اتخاذ کرد، واکنشی منفی به اظهارات و تصمیمات هنیه بود.

وی همچنین افزود: ما انتظار داشتیم مقامات و رهبران فتح و تشکیلات خودگردان پس از تصمیمات مثبت و سازنده هنیه متقابلا جدای از بیان اظهارات مثبت، اقداماتی عملی و مشابه را انجام دهند، اما متاسفانه بازداشت های سیاسی و احضارهایی که در کرانه باختری شاهد هستیم، چندان امیدوار کننده نیست.

فتحی قرعاوی با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان وارد مذاکرات طولانی و گسترده ای با دشمن صهیونیستی شده و کاملا طبق دستورات و فشارهای آمریکا پیش می رود، تاکید کرد که دشمن صهیونیستی عباس را بین تحقق آشتی ملی با حماس و ادامه مذاکرات سازش مخیر کرده است.

قرعاوی عنوان کرد: متاسفانه طرف فلسطینی نمی خواهد طرف ملت فلسطین را بگیرد و در راستای وحدت فلسطینیان گام بردارد اما با این حال ما همچنان امیدواریم که رهبران فتح نیز به تقابل اظهارات و تصمیمات مثبت و سازنده هنیه، اقدامات مثبتی را به منظور کاستن از حجم رنج و محنت های وارده بر ملت فلسطین و تحقق آشتی ملی انجام دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها