وقتی که چهره نژاد پرستی صهیونیستها رو می شود

وقتی که چهره نژاد پرستی صهیونیستها رو می شود
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 13:23

العالم - "یاریو لیوین" رییس ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که با وضع برخی قوانین درصدد تفکیک مسیحیان از مسلمانان ساکن در مناطق موسوم به خط سبز به منظور تمایز قایل شدن میان آنان است .

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عبری معاریو نوشت: یاریو لیوین چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد که با وضع برخی قوانین مسلمانان و مسیحیان را از یکدیگر جدا خواهد کرد .

وی افزود: قانون من ، اجازه خواهد داد برخورد خاصی با مسیحیانی شود که از عربهای مسلمان جدا خواهند شد و این یک اقدام برای ایجاد توازن دوباره در دولت و از سرگیری روابط میان یهودیان ومسیحیان خواهد بود. زیرا آنها عرب نیستند اما به عرب بودن توصیف و خطاب می شدند.

یکی از قوانین  لیوین برای عربهای مسیحی این است که زیر قسمت قومیت در کارتهای شناسایی، فقط  مسیحی را درج کنند تا رسما میان آنان و مسلمانان تمایزی باشد و بتوانند به تسهیلاتی دست پیدا کنند و با توجه به بسته پیشنهادی خاص  و ویژه بتوانند در شرکتهای دولت به عنوان مدیر استخدام شوند و در شوراهای محلی نیز نماینده داشته باشند و به فرصتهای شغلی مساوی دست یابند.

لیوین خاطرنشان کرد: اولین قانونی که مطرح خواهم کرد مربوط به نامزدی مسیحیان در کمیته برابری فرصتهای شغلی و اشتغال است.

رییس ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی، پس از واکنش عربها به پیشنهاد "اویگدور لیبرمان" وزیر خارجه افراطی رژیم صهیونیستی، مبتنی بر باقی نگاه داشتن مرزهای کنونی و خودداری از واگذاری سرزمین های اشغالی سال 1967 به فلسطینیان وانتقال عرب های ساکن منطقه "وادی عاره" و "المثلث" در منطقه خط سبز، به خارج اسراییل ، در صدد تسریع اجرای اقدامات و طرح های جدا سازی مسلمانان از مسیحیان است.

گفتنی است شمار فلسطینی های مسیحی داخل مناطق خط سبز حدود 160 میلیون نفر است.

بر اساس اعلام دفتر آمار مرکزی رژیم صهیونیستی 63 درصد از مسیحیان دارای گواهی مهارت هستند و شمار دانشجویان پزشکی مسیحی سه برابر کل ساکنان است، لیوین در تلاش است تا با اجرای قوانین تبعیض نژادی، ماموریت تبعیض میان افراد مختلف جامعه عرب فلسطین در منطقه خط سبز را به سرانجام برساند.

لیوین در توصیف مسیحیان و توجیه قوانین تبعیض نژادی خود گفت: آنها عرب و مسلمان نیستند آنها مسیحی هستند و دارای ویژگی های خاص خود هستند که می توانند با محافل بین الملل تعامل کنند و به تسهیلات دروزیها دست یابند و مشترکات زیادی بین ما یعنی یهودیان و آنها مسیحیان وجود دارد.

وی افزود: آنها هم پیمانان طبیعی ما هستند و دارای قدرت متوازنی در برابر مسلمانانی هستند که به دنبال حذف دولت عبری هستند که این مساله خود به نگرانی مسیحیان از خطرات اسلام افراطی دامن زده زیرا اگر بدانیم چگونه به این قشر توجه ویژه و درست و بهتری داشته باشیم در ارتش به کار گماشته خواهند شد که موضوع ریاست مسلمانان در کنیست را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

لیوین گفت: با توجه به حوادث گذشته ما در برابر عربهایی که با تروریسم دولتی فلسطین همکاری دارند سیاست مشت فولادین را دنبال خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها