ارتش عراق منطقه الجزيره در الانبار را به كنترل درآورد

ارتش عراق منطقه الجزيره در الانبار را به كنترل درآورد
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 13:48

العالم - ارتش عراق توانست 90 درصد منطقه الجزيره در استان الانبار را به كنترل خود درآورد و عناصر مسلح گروه تروريسي موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده را تحت تعقيب قرار دهد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان نوري مالكي، نخست وزير عراق، متعهد شد كه افراد مسلح القاعده را از بين برده و آنها را از استان الانبار بيرون براند.

شهر الرمادي مركز استان الانبار چهارشنبه شب شاهد كشته و زخمي شدن شماري از افراد مسلح در حمله هوايي ارتش به مقر آنان در يك مدرسه بود. افراد مسلح عضو گروه داعش از اين مدرسه براي درمان زخمي هاي خود در منطقه الخالديه درشرق شهر الرمادي استفاده مي كردند.

در همین حال يك عامل انتحاري با منفجر كردن يك دستگاه خودروي بمبگذاري شده جلوي خانه يك افسر پليس در مركز شهر الرمادي، يك نفر را كشته و هفت نفر ديگر را زخمي كرد.

از عراق همچنين خبر مي رسد كه 12 نظامي عراقي در پي حمله افراد مسلح ناشناس به يك مركز ارتش در منطقه العظيم در شمال شهر بغداد كشته شدند. يك منبع پليس گفت: اين افراد ناشناس به مركز ياد شده حمله كرده و همه سربازان داخل آن را كشتند و سپس مركز را منفجر كردند.

جمعيت هلال احمر عراق اعلام كرد: بيش از 13 هزار خانواده عراقي از ترس جان خود مجبور به كوچ از شهر فلوجه در روزهاي گذشته درپي تسلط افراد مسلح القاعده بر اين شهر شده اند.

اين جمعيت افزود: اكثر آوارگان به اطراف شهر گريخته اند و اكنون در مدارس و ساختمان هاي دولت يا نزد بستگانشان سكونت دارند.

صدها خانواده به استان كربلا در مجاورت استان الانبار پناه برده اند و مسوولان حسينيه ها آنها را در مجتمع هاي مسكوني ويژه زایران اسكان داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها